Srovnání počtu volání na tísňové linky s předcházejícími roky
11. únor (11. 2.) byl oficiálně prohlášen za „Evropský den linky 112“, aby se zvýšila povědomost občanů EU o jednotném evropském čísle tísňového volání 112. Stalo se tak 1. 2. 2009 po podepsání společné deklarace Evropské komise, Evropského parlamentu a Rady EU.
V celé České republice pracuje na tísňových linkách Hasičského záchranného sboru ČR, tedy lince 112 a 150, 308 operátorů a například v loňském roce zvedli telefon každou 11. sekundu. Na základě těchto telefonátů vyjeli hasiči v roce 2018 k 181 177 mimořádným událostem.
Milníky v zavádění linky 112 v ČR:
O zavedení jednotného evropského čísla tísňového volání - 112 ve všech členských státech EU rozhodla již v roce 1991 Rada Evropských společenství. Počátky projektu tísňové linky 112 v ČR sahají až do roku 1996.
K 1. 1. 2003 pak bylo číslo 112 zprovozněno ve všech telefonních sítích na území ČR (do tohoto data bylo funkční pouze v mobilních sítích). Letos je tomu tedy přesně 11 let. Zajímavostí je, že na telefonním čísle 112 byla do roku 1998 provozována služba „Informace o přesném čase“.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva