HZS ČR: Rescue meeting 2021

07.07.2021 21:10 | Tisková zpráva

V areálu Školního a výcvikového zařízení (ŠVZ) Hasičského záchranného sboru České republiky (HZS ČR) v Brně uspořádalo MV – generální ředitelství HZS ČR ve spolupráci s kolegy z ŠVZ a HZS krajů akci s názvem „Rescue meeting 2021“, ve dnech 30. 6. – 1. 7. 2021. Jedná se o dvoudenní výcvik pro instruktory ve vyprošťování u dopravních nehod (VDN) s cílem umožnit jim rozšířit si své zkušenosti a dovednosti z oboru VDN.

HZS ČR: Rescue meeting 2021
Foto: HZS ČR
Popisek: logo Hasičského záchranného sboru České republiky

Myšlenka zorganizovat tuto akci vznikla před dvěma lety v rámci pracovní skupiny „Vyprošťování“ zřízené při MV-generálním ředitelství HZS ČR. Organizátoři akce si tehdy dali za úkol proškolit během pěti let všechny instruktory VDN, kterých je v celé republice přes 430. ŠVZ je ideálním místem pro uspořádání takového typu výcviku, a to především díky prostorům, technice a zázemí, kterými disponuje.

Osmdesáti účastníkům výcviku z řad územních instruktorů vyprošťování z celé ČR se věnuje dvacítka hlavních krajských instruktorů, na deseti stanovištích, která věrně simulují nejrůznější nehody motorových vozidel, dalších činností a prací s elektromobily.

Akci zahájili včera, 30. 6. 2021, dopoledne přednáškou na téma „Elektromobilita“ zástupci výrobců vozidel na elektrický pohon a na ukázku přivezli pár modelů osobních aut. Poté navázal svým příspěvkem plk. Ing. Jan Karl z Technického ústavu požární ochrany HZS ČR, který pohovořil o aktuálních poznatcích z elektromobility zásadních pro potřeby nejen u zásahové činnosti. Dopolední blok uzavřel nstržm. Štěpán Heger z HZS Královéhradeckého kraje, který předvedl ukázku činností s vyprošťovacím nářadím HOOLIGAN.

Odpoledne pak následovala praktická část. Účastníci byli rozděleni do 10 skupin po 8 lidech a měli možnost si na 10 stanovištích, kde strávili v průměru 1 hodinu, vyzkoušet různé situace, se kterými se budou setkávat při vyprošťování v praxi. Každé stanoviště bylo zaměřeno na speciální tematiku.

Stanoviště 1 – Elektromobilita

Stanoviště navazovalo na teoretickou přednášku. Výrobci, kterým patří náš velký dík, poskytli vozidla na elektrický a hybridní pohon. Účastníci měli možnost seznámit se u všech předváděných automobilů s jejich konstrukcí a základními postupy pro případ zásahu ať už při požáru nebo dopravní nehodě. Dále mohli porovnávat různé přístupy k bezpečnosti elektrifikovaných vozidel jednotlivých automobilek. Hovořilo se o tzv. listech pro záchranáře, bezpečnostních listech, čtení QR kódů, o postupech uvedení vozidel ostatních výrobců do beznapěťového stavu odpojovacím konektorem apod.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Martin Kolovratník byl položen dotaz

Kolik by do obrany investovalo ANO, když bude u moci?

A co když USA bude, což je dost pravděpodobné, požadovat navýšení výdajů členských států na společnou obranu? Budete to respektovat nebo budete pro vystoupení z NATO? Jinak s vámi souhlasím, že tato vláda řeší více méně jen obranu. Nic proti obraně, je důležitá, ale vadí mě, že stejně intenzivně neř...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

DIAMO odmítá zavádějící informace k sarkofágu heřmanické haldy

13:21 DIAMO odmítá zavádějící informace k sarkofágu heřmanické haldy

Otevřený dopis ředitele DIAMO