Prvotní informace hovořila o dopravní nehodě sedmi až deseti vozidel. Operační důstojník proto na místo vyslal profesionální hasiče z Berouna a Hořovic spolu s dobrovolnými hasiči z obcí Králův Dvůr a Zdice. Po příjezdu první jednotky na místo bylo upřesněno, že je zde větší počet poškozených osobních i nákladních automobilů. Zároveň velitel zásahu uvedl, že ač se na místě nachází šest zraněných osob, které si převzala do péče zdravotnická záchranná služba, tak nemuseli nikoho vyprošťovat. Pouze jedné osobě pomohli z automobilu vystoupit. Několika nezraněným účastníkům nehody museli hasiči pomoct otevřít dveře poškozených automobilů.
Jelikož účastníky dopravní nehody bylo mnohem více vozidel než podle prvního ohlášení, povolal velitel zásahu na místo další jednotky a nechal zvýšit poplachový stupeň na druhý. Siréna se proto rozezněla u dobrovolných hasičů obcí Komárov, Zdice a Žebrák. Zároveň byly o spolupráci požádány jednotky z Plzeňského kraje, konktrétně profesionální hasiči z Rokycan a dobrovolní ze Zbiroha.
Současně byla žádost o součinnost vyslána také Záchrannému útvaru HZS ČR s dislokací ve Zbiroze, který disponuje mimo jiné těžkou vyprošťovací technikou. Pro nezraněné účastníky dopravní nehody byl povolán evakuační autobus ze stanice Slaný.
Během všech těchto činností bylo upřesněno, že se střetlo celkem dvacet osobních automobilů, dvě dodávky a čtrnáct nákladních automobilů. U některých z nich docházelo k úniku provozních kapalin a tak museli hasiči na místě, kromě protipožárního opatření, zasypávat uniklé provozní kapaliny, případně jejich úniku zamezit. Jakmile bylo jasné, že jsou všichni zranění odvezeni a nezraněným je zajištěn tepelný komfort, přistoupily jednotky ve spolupráci s odtahovými službami k vyprošťování jednotlivých vozidel a jejich oddělování od sebe.
Místo zásahu bylo rozděleno na tři úseky, kde každý velitel řídil část likvidačních prací. V půl sedmé večer byly vyproštěny všechny osobní automobily. Nákladní automobily odtahovali hasiči spolu s odtahovými službami ke kraji vozovky, aby se mohla vyčistit od použitého sorbentu a fragmentů vozidel po dopravní nehodě a co nejdříve obnovit provoz alespoň jedním jízdním pruhem.
Dálnice byla téměř po celou dobu zásahu obousměrně uzavřena a doprava byla vedena po objízdných trasách. Provoz na Plzeň se podařilo částečně obnovit v 16 hodin. Obnovení provozu na Prahu prodlužovalo také zhoršení povětrnostních podmínek, protože před půl osmou večer začalo opět výrazně sněžit.
Pro případ dalšího výjezdu držela jednotka SDH Chyňava pohotovost na své vlastní zbrojnici.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva