Drtivá většina z nich se týkala elektrokoloběžek, elektrokol a dalších menších zařízení, elektrovozidel v loňském roce hořelo 12, hybridních vozidel 15. Největší nebezpečí, že požár vznikne, nehrozí při běžném provozu, ale při nabíjení.
Počty požárů s dopravními prostředky na elektropohon (elektromobil, e-kolo, e-koloběžka, e-motocykl, apod.) teprve od roku 2023 rozdělujeme na kategorie "Elektrovozidla" (elektromobil, sklad baterií určených do elektromobilů či zařízení určená pro nabíjení elektrovozidel) a "Bateriový pohon" (dopravní prostředky částečně nebo plně poháněné bateriovým systémem: e-kolo, e-koloběžka, e-motocykl, apod., případně samostatný akumulátor určený pro jejich provoz).
Požáry elektroaut
S požáry elektroaut se hasiči samozřejmě setkávají v rámci běžné zásahové činnosti, ať už při dopravních nehodách nebo při jiných mimořádných událostech. Dokud není požárem zasažená baterie, probíhá zásah prakticky stejně jako u vozidel s konvenčním pohonem a požár je možné uhasit během minut. Jestliže ale požár baterii nějakým způsobem zasáhne, je hašení komplikovanější.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva