Nosným tématem tentokrát bylo využití vodíku v Evropě, ČR a Ústeckém kraji. V rámci Akčního plánu 2 vládního programu RE:START byl totiž zpracován návrh na podporu využití vodíku v oblasti dopravy a v infrastruktuře výstavby dobíjejících a plnících stanic, a také rozvoj terminálů pro další druhy nízkoemisní dopravy. Základní informace k této problematice dostali členové regionální tripartity od Vladimíra Zemánka, jednatele společnosti CHEMINVEST.
Vodík je stále častěji v Evropě uváděn jako jedno z řešení například dekarbonizace mobility, průmyslu a energetiky, uchovávání obnovitelné energie. Mluví se ale o něm také v souvislosti s řešením nezaměstnanosti vzniklé v důsledku pandemie covid-19. Strategii pro využití vodíku má zpracovanou nejen EU, ale vzniká i v Česku, v gesci MPO. Angažovat se v této oblasti chce i Ústecký kraj. Pro něj se jedná o možnost, jak obrátit pozici “uhelného regionu” ve svůj prospěch. Pro region by se totiž mohlo jednat o šanci, jak zúročit inovační potenciál a zmírnit negativní dopady útlumu těžby uhlí na zdejší ekonomiku. Na krajské úrovni už za přispění Ústeckého kraje, KHK, Inovačního centra Ústeckého kraje, Hospodářské a sociální rady Ústeckého kraje a její Vodíkové platformy, vznikla koordinační skupina pro vodík. Její snahou je vytvořit Vodíkovou strategii pro Ústecký kraj a nastavit příslušné kroky pro její realizaci. Prezentace je stejně jako v případě ostatních nosných témat umístěna na webových stránkách HSRM.
Neméně důležitým tématem březnového jednání Hospodářské a sociální rady Mostecka byla novela zákona o drahách, která by znamenala vážné ohrožení regionálních tratí. Novela totiž umožňuje Správě železnic zakonzervování tratě, jež nesplní požadovaný objem dopravy. V nejbližším region by se to mohlo dotknout například Moldavské dráhy, regionálních tratí Chomutov-Vejprty, Osek město-Moldava, Děčín-Oldřichov u Duchcova a dalších. Regionální tripartita se proto písemně obrátila na mosteckou poslankyni Parlamentu ČR Hanu Aulickou s žádostí, aby tento návrh zákona o drahách nepodpořila. Z odpovědi, kterou HSRM před koncem února obdržela, vyplývá, že poslanecký klub KSČM přehodnotil na základě argumentů, které se k poslancům dostávají, své původní kladné stanovisko a tento návrh ve sněmovně podporovat nebude a chce jej znovu řešit i s Ministerstvem dopravy.
S novinkami v Podkrušnohorském technickém muzeu seznámil členy HSRM jeho ředitel Zbyněk Jakš. Muzeum totiž zpracovalo projekt Virtual tour - Krušné hory, kde si veřejnost může prohlédnout některé z hornických památek zapsaných na Seznam světového kulturního dědictví UNESCO. Projekt byl spolufinancován Evropskou unií z prostředků přiznaných Euroregionu Krušnohoří, partnerem projektu bylo město Marienberg.
Zástupci Okresní hospodářské komory Most členy regionální tripartity informovali, že 13. ročník Prezentace vysokých a vyšších odborných škol SOKRATES 2 se koná pouze virtuálně. Akce, kterou pořádá OHK Most ve spolupráci se společností CHEMINVEST, mosteckým pracovištěm krajské pobočky Úřadu práce ČR, pod záštitou hejtmana Ústeckého kraje Jana Schillera, je určena pro výchovné poradce a žáky posledních ročníků středních škol i veřejnost. Vstup do prezentace je na webových stránkách OHK Most.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva