Hospodářská komora: Flexibilnější pravidla pro řidiče zájezdových autobusů v Evropě

22.09.2023 7:05 | Tisková zpráva

Hospodářská komora prostřednictvím Evropského hospodářského a sociálního výboru (EHSV) prosazuje mírnější a flexibilnější pravidla minimálních povinných přestávek a dob odpočinku pro řidiče v autobusové turistické přepravě. Zaměstnavatelská skupina EHSV, v níž má Komora svou zástupkyni, poukazovala na rozdílnost práce šoférů nákladní přepravy a osobní turistické dopravy. Při příležitostné přepravě osob je nezbytná větší flexibilita řidičů, mj. s ohledem na požadavky cestujících, což navrhla Evropská komise letos v květnu v příslušném nařízení. EHSV na dnešním plenárním zasedání přijal text předložený zaměstnavatelskou skupinou, který v intencích návrhu Komise podporuje flexibilitu v tomto odvětví.

Hospodářská komora: Flexibilnější pravidla pro řidiče zájezdových autobusů v Evropě
Foto: HK ČR
Popisek: Hospodářská komora České republiky

EHSV přijal text zaměstnavatelské skupiny, který volá po možnosti odložit řidičům začátek denní doby odpočinku o 1 hodinu jednou týdně (mezi dvěma týdenními dobami odpočinku), pokud doba řízení nepřesáhne 7 hodin, neboť většina turistických zájezdů je zpravidla kratších než osm dní. Řidiči by měli mít zároveň možnost rozdělit si 45minutovou přestávku v řízení až na 3 pauzy, z nichž každá trvá nejméně 15 minut, jak navrhuje Evropská komise.

„Pro odvětví autokarové turistiky, které značně trpělo během pandemie covidu-19, a zároveň ho velmi trápí nedostatek řidičů, přináší návrh Komise konečně flexibilitu a možnost přizpůsobit se lépe požadavkům cestujících. Zajistí lepší rozložení doby odpočinku a přestávek v řízení. Vedle toho také doporučujeme přijmout další opatření pro přilákání nových pracovníků do autokarové turistiky, a to harmonizací pravidel pro získávání řidičských průkazů a finanční podporou pro jejich získání,“ vysvětluje zástupkyně Hospodářské komory v EHSV a viceprezidentka sekce EHSV pro dopravu, energetiku, infrastrukturu a informační společnost Alena Mastantuono.

Sami řidiči prostřednictvím svých profesních asociací očekávají, že nová pravidla povedou ke zlepšení pracovních podmínek a usnadní dodržování pravidel, což sníží stres řidičů, a nepřímo tak zvýší bezpečnost silničního provozu. Navíc únava není v autokarové turistice obecným problémem, protože průměrná doba jízdy za den se pohybuje mezi 4 a 5 hodinami.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Patrik Nacher byl položen dotaz

Odvolání Hřiba

Pane Nachere, nemyslíte, že už je opravdu na čase odvolat Hřiba? Sice jste v opozici, ale podle mě by se k vám přidal i někdo z koalice, a pokud ne, tak se jen potvrdí, že takovým lidem jde jen o korýtko, protože je více než jasné, že je Hřib totálně nekompetentní a navíc nedůvěryhodný a dost možná ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

DPP: Blíží se rekonstrukce stanic metra Českomoravská a Pankrác

11:14 DPP: Blíží se rekonstrukce stanic metra Českomoravská a Pankrác

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) finišuje s přípravnými pracemi na kompletní modernizaci stanic me…