Hospodářská komora: Přestárlý vozový park v České republice způsobuje problémy

15.11.2024 19:39 | Tisková zpráva

V sídle Hospodářské komory ČR se dnes uskutečnil seminář o rizicích stárnutí vozového parku v České republice. Pokračující stárnutí českého vozového parku představuje rostoucí riziko nejen pro spotřebitele, ale i pro instituce zapojené do obchodu s ojetými automobily. Problémy se týkají všech fází – od prověřování vozidel, přes obchod a financování, až po pojištění. O problematice diskutovali ministr dopravy Martin Kupka, Jan Strakoš, ředitel odboru živností a spotřebitelské legislativy MPO, generální ředitelka a předsedkyně představenstva AURES Holdings Karolína Topolová, předsedkyně České leasingové a finanční asociace Jana Hanušová, výkonný ředitel České asociace pojišťoven Jan Matoušek a ředitel Cebia Martin Pajer. Seminář spolupořádala Asociace obchodu ojetými automobily (AOOA) a moderoval ji viceprezident Hospodářské komory Tomáš Prouza.

Hospodářská komora: Přestárlý vozový park v České republice způsobuje problémy
Foto: HK ČR
Popisek: Hospodářská komora České republiky

„Prodražování nových aut nutně vede ke stárnutí vozového parku. Proto jsme se v Evropě zasadili o to, aby nová emisní norma Euro 7 neznamenala zpřísnění emisních limitů proti stávající normě Euro 6. Díky tomu nedojde k prodražení nebo rovnou omezení výroby těch nejmenších a nejlevnějších modelů aut. V dalším kroku budeme nyní usilovat o to, aby sedmadvacítka v příštím roce neuplatňovala sankce vůči automobilkám, které neprodávají dostatečný podíl elektromobilů,“ uvedl ministr dopravy Martin Kupka.

Podle Ministerstva průmyslu a obchodu (MPO) je vzhledem k evropskému a zejména německému automobilovém průmyslu mimořádně důležité každé opatření, které podpoří nejen zachování výroby automobilů v tuzemsku, ale i udržitelný rozvoj a provoz na silnicích.  „Úkol našeho rezortu je především snižovat byrokratickou zátěž a využívat nástroje, jako byl Národní plán obnovy, díky němuž jsme podpořili rozvoj elektromobility. I touto cestou napomůžeme obnově autoparku a oživení sekundárního obchodu, aby se našim spotřebitelům vyplatilo dát přednost novějším, bezpečnějším vozům na domácím druhotném trhu oproti dovozu toho nejstaršího, co dnes jezdí po Evropě," řekl s odkazem na závěry semináře vrchní ředitel sekce hospodářství z MPO Eduard Muřický.

„Pokračující stárnutí českého autoparku způsobuje sekundárnímu trhu řadu problémů. Na našich silnicích jezdí miliony aut starších deset nebo i patnáct let. To netěší spotřebitele, ale ani profesionální a férové prodejce – starší ojetiny jsou zdrojem reklamací, přinášejí problémy při kontrolách státních orgánů a vyžadují po zákaznících vysoké investice do oprav,“ uvedla generální ředitelka a předsedkyně představenstva AURES Holdings (člen AOOA) Karolína Topolová, a to zejména pokud jde o dopady na kvalitu sekundárního trhu.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: Tisková zpráva

Mgr. Ondřej Krutílek byl položen dotaz

EP

Tvrdíte, že se s politiky z frakce, kterou založil Babiš nikdo nebaví. Ale pokud je někdo legitimně zvolen, neměla by bát snaha politiků spolu pak jednat? Ať se mi to třeba libí nebo ne, každý přeci hájí své voliče a každý by tak měl být minimálně vyslyšen. Ale obecně mi přijde, že celá EU má do jed...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Nadace ČEZ dál pomáhá Centru Hájek, kde se starají o handicapované děti

19:27 Nadace ČEZ dál pomáhá Centru Hájek, kde se starají o handicapované děti

Už dvanáctým rokem pokračuje Nadace ČEZ v pravidelné finanční podpoře Centra Hájek z.ú. ve Šťáhlavic…