Nový systém by zavedl jasná a vymahatelná pravidla, převedl náklady spojené s regulací z daňových poplatníků přímo na podnikatelské subjekty, které v oboru působí. A spotřebitelé by měli v rámci nového systému možnost změnit či upravit svůj souhlas s oslovováním v rámci marketingových akcí.
Nabídka Hospodářské komory, která je předmětem pozměňovacího návrhu skupiny poslanců reaguje na současný stav, kdy po poslední novelizaci stoupl několikanásobně počet stížností na nevyžádaná volání a nepodařilo se systémově naplnit pro veřejnost zákonem stanovenou možnost, aby zákazník mohl odvolat či upravit jednou poskytnutý souhlas s oslovením. Nad strukturou financování a fungování databáze odmítl převzít zodpovědnost stát, proto se k řešení přihlásila Hospodářská komora, jako největší podnikatelský svaz, který je zřízen zákonem.
„Hospodářská komora má implementaci regulačních, potažmo samoregulačních mechanismů, nastavování podnikatelských standardů, ale i řešení ochrany spotřebitele dlouhodobě v náplni své činnosti. Proto jsme souhlasili s garancí a navrhli řešení, které zavede zvýšenou ochranu spotřebitelů, podnikatelům dá právní jistotu v jejich obchodních aktivitách a sníží administrativní zátěž pro stát. A k tomu systém financování, kdy náklady za správu systému nebudou muset hradit daňoví poplatníci,“ Jan Sotona, tiskový mluvčí HK ČR.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva