„Rada hlavního města Prahy rozhodla o nové podobě stavebních předpisů, které v jednom paragrafu z celkových 87 způsobí absolutní likvidaci trhu s venkovní reklamou v Praze s výjimkou firmy JCDecaux. Rád bych uvedl, že firma BigBoard, přes opakované nabídky městu, nebyla nikdy přizvána ke konzultaci nových předpisů. Dokonce mi na osobním jednání primátor Hudeček přislíbil, že s námi připravovanou regulaci trhu bude konzultovat. To se ovšem nestalo, nikdy nás k jednání nevyzval,“ říká Richard Fuxa, předseda představenstva holdingu BigBoard Praha a.s.
Tímto rozhodnutím města došlo k plošné likvidaci venkovní reklamy jako celku. V žádném z evropských měst neexistuje takováto plošná regulace reklamy, která by navíc ještě zvýhodňovala jednu společnost a poskytovala jí naprostý monopol, jako se tomu stalo v případě Hlavního města Prahy a francouzské společnosti JCDecaux. Město tak svým rozhodnutím o schválení PSP porušilo hospodářskou soutěž.
De facto skutečná likvidace odvětví venkovní reklamy v Praze je však jen nepatrnou součástí Pražských stavebních předpisů. Mnohem obsáhlejší jsou paragrafy, které budou mít negativní dopady na samotné Pražany. Po jejich přepracování nyní volá drtivá většina ze 63 pražských zastupitelů. Ti vyjádřili svůj názor zcela jasně a zřetelně při hlasování na čtvrtečním zasedání. Všichni kromě Tomáše Hudečka a Nataši Šturmové hlasovali pro jejich přepracování.
Ve světle čtvrtečního dění tak vyvstává otázka, proč Tomáš Hudeček v souvislosti s Pražskými stavebními předpisy mluví stále jen o billboardové problematice. Navíc, když sám nyní nechal nainstalovat reklamní plochy, které mnohonásobně překračují maximální povolený rozměr reklamy, který nově určují jím prosazené Pražské stavební předpisy. Právě na základě jejich instalace se členové Svazu provozovatelů venkovní reklamy rozhodli odstranit reklamní kampaň TOP09 ze svých ploch. Není tomu tak však z politických důvodů, jak uvádí Tomáš Hudeček.
„Vůči tomu se kategoricky ohrazujeme. Žádný politický podtext v tom nehledejme. Byla to naše reakce na primátorovo pokrytecké jednání, kdy káže vodu a sám pije víno. Pro tento krok máme oporu v našich obchodních podmínkách. Uvolněné poutače jsme bezplatně poskytli Nadaci Dobrý Anděl,“ vysvětluje Fuxa.
Co je tedy skutečným důvodem, proč primátor omezuje problematiku Pražských stavebních předpisů jen na billboardy? Máme za to, že pravým důvodem je pravděpodobně snaha o zakrytí faktu, že jejich aktuální forma značně posiluje práva developerů a uvolňuje jim pole působnosti. V souvislosti s tím podle nás může dojít i ke kolapsu parkování ve městě. Navíc úpravy stavebních předpisů mohou negativním způsobem ovlivnit navýšení počtu nebezpečných křižovatek a zhoršení závažnosti dopravních nehod. Důkazem podivných okolností celých Pražských stavebních předpisů je i skutečnost, že byly schváleny Radou hlavního města Prahy v závratné rychlosti. A to i za cenu zcela nedostatečného projednání s městskými částmi, jak nyní vychází najevo.
O Svazu provozovatelů venkovní reklamy z.s.
Svaz provozovatelů venkovní reklamy z.s. byl založen v roce 2014 na principu dobrovolnosti a demokratických zásad v souladu s ustanovením §214 zákona č.89/2012 Sb. Svaz hájí zájmy svých členů ve vztahu ke správním orgánům, mediálnímu trhu a reprezentuje členy v příznivém mediálním obrazu pro širokou veřejnost. Členové tohoto svazu s více než šedesátiprocentním podílem na trhu tvoří skupinu největších poskytovatelů prémiových outdoorových reklamních ploch, které jsou nainstalovány (popř. umístěny) na nejatraktivnějších místech na českém trhu venkovní reklamy. Více informací najdete na www.spvrcr.cz.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva