Čistý zisk za první tři čtvrtletí vzrostl meziročně o 17,4 % na 7,16 bilionu wonů (124,9 miliardy korun). Silný růst prodeje na zahraničních trzích více než vyrovnal slabší poptávku na korejském trhu, takže ve výsledku došlo k celkovému meziročnímu nárůstu. Na růstu ziskovosti se podílí zejména zvýšená hodnota značky a vyšší průměrná prodejní cena.
Jen za třetí čtvrtletí prodal Hyundai 1 000 748 vozů a dosáhl příjmů z prodeje ve výši 19,65 bilionu wonů (342,9 miliardy korun). V porovnání s druhým čtvrtletím poklesly příjmy o 10,5 % a ziskovost se snížila o 0,9 %. Na přerušení růstového trendu čtvrtletních prodejních výsledků se podepsala pokračující slabší poptávka na domácím korejském trhu a výpadek výroby v důsledku stávek zaměstnanců.
Hyundai předpovídá, že obchodní nejistota bude v automobilovém průmyslu pokračovat i ve čtvrtém čtvrtletí a také v následujícím roce. Hyundai i přesto předpokládá, že dosáhne svých prodejních cílů, a to díky rozmanitým opatřením, mezi něž patří nabídka lepší kvality, odlišný marketing a další vylepšení prodejní sítě.
Očekává se, že evropský automobilový trh poklesne o cca 8 %. Navzdory mnoha opatřením, přijatým ve snaze obrátit negativní vývoj ekonomiky, se klesající trend zatím nedaří zastavit. Rovněž některé ekonomické ukazatele, které sice signalizující zlepšení, se zřejmě neprojeví ve výraznějším oživení amerického trhu. Konkurence mezi velkými výrobci automobilů poroste zejména kvůli zpomalující se poptávce na rozvíjejících se trzích, jako je Čína a Indie, které byly donedávna považovány za hlavní tahouny automobilového průmyslu.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva