IPR Praha: Bělohorská - Nová břevnovská třída

21.04.2016 15:18 | Zprávy

Příjemné a bezpečné plácky pro posezení v blízkosti tramvajových zastávek, nové přechody pro příjemnější propojení obou stran ulice nebo více než stovka nových stromů. Tak by měla vypadat Bělohorská po rekonstrukci, do jejíž přípravy se zapojují místní.

IPR Praha: Bělohorská - Nová břevnovská třída
Foto: iprpraha.cz
Popisek: IPR Praha - logo

Na Bělohorské si můžete koupit téměř vše. Podobně jako letenská ulice Milady Horákové je totiž výjimečnou obchodní žilou s desítkami specializovaných obchodů. Právě to místní zmiňovali nejčastěji, když se jich odborníci Institutu plánování a rozvoje Prahy (IPR) ptali, čeho si v oblasti váží nejvíce. IPR na základě jejich podnětů připravil návrh možných změn v rámci plánované rekonstrukce, která by měla začít v roce 2018.

„Navrhujeme nové plácky s lavičkami pro posezení – například u zastávky Břevnovský klášter, Drinopol nebo před základní školou Marjánka. Chodci se mohou těšit na novou dlažbu z tradičních pražských kostek doplněnou pásem velkoformátových dlaždic nebo na opravu místních schodišť. Právě ty totiž spoluvytvářejí neopakovatelnou atmosféru. Navíc zdvojnásobíme počet stromů z dnešních 100 na 208 kusů,“ uvádí Petr Hlaváček, ředitel IPR.

Změny vycházejí z přání místních. Pobytové plácky jsou navrženy, protože mezi hlavní problémy více než dva kilometry dlouhé postrádají veřejný prostor pro setkávání. Vzhledem k tomu, že místní často musejí přebíhat ulici mimo přechody nebo přeskakovat nesmyslná zábradlí, tak přibydou přechody nové a bezbariérové a místo neprostupných červenobílých zábradlí se objeví jen nízké zábrany, které zajistí bezpečnost, ale zároveň je lze snadno překročit.

Velkou změnou bude také zasypání podchodu na Malovance. Ten je sice nejstarší v Praze, ale chodci jej i kvůli nevábnému prostředí téměř nevyužívají a namísto něj se pro lepší komfort pěších zúží ulice do jednoho pruhu. Dvouproudovka je totiž pozůstatkem opatření v průběhu stavby tunelového komplexu Blanka, když tudy dočasně jezdila všechna auta ze strahovského tunelu. To už dnes není potřeba, takže se oblast vrací do původní podoby.

Po rekonstrukci se na Bělohorské také změní systém parkování. Vzhledem k tomu, že do připravovaného podzemního parkoviště přímo u Bělohorské se vejde dalších 120 aut, mohli si autoři návrhu dovolit omezit parkovací místa na povrhu o 52. Z toho půlka je ve prospěch vytvoření nových zásobovacích stání a nových míst pro přecházení. Celkově přibude na Bělohorské téměř sedm desítek státní.

Obyvatelé mohou současný návrh připomínkovat do konce dubna na www.iprpraha.cz/belohorska.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Marian Jurečka byl položen dotaz

odchod do důchodu

Myslíte, že prodloužení věku ochodu do důchodu náš systém spasí? Není hlavní problém v tom, že se nerodí tolik dění a není třeba změnit toto? A divíte se, že se jich rodí tak málo, když je naše životní úroveň tak mizerná a co si budeme nelhávat, pokud máte děti, ještě vám klesne? Nejde mi o to být b...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Pražská strojírna: Tramvaje se vrátily na trať ze Strossmayerova náměstí k Nádraží Holešovice

20:11 Pražská strojírna: Tramvaje se vrátily na trať ze Strossmayerova náměstí k Nádraží Holešovice

Rekonstrukce tramvajového trojúhelníku Výstaviště a tramvajové trati v ulici Dukelských hrdinů je do…