Lidé se tak mohou těšit například na jednodušší přestupy z tramvají a autobusů u stanice metra Pražské povstání. K realizaci první etapy by mohlo dojít v roce 2019.
„V okolí sídlí velké množství veřejných institucí: Česká televize, Vrchní soud či Ministerstvo vnitra. To z této části Pankráce činí oblast významnou pro celé město. Plánovaná rekonstrukce ulic Táborská a Na Pankráci by měla zdejším veřejným prostranstvím přinést odpovídající úroveň,“ říká náměstkyně primátorky pro územní rozvoj Petra Kolínská.
Koncepční studie, kterou vypracoval IPR Praha, se zabývá veřejným prostorem ulic Táborská, Na Pankráci, Na Veselí a Soudní. Trasa kopíruje historickou cestu vedoucí z Nuslí na Pankrác, která se na náměstí Hrdinů napojovala na cestu z Vyšehradu dále na jih. Dodnes se jedná o hlavní osu zmíněných čtvrtí.
Na začátku stál záměr Dopravního podniku hl. m. Prahy, který zde plánuje opravovat tramvajovou trať. Modernizovat by se měl úsek od křižovatky Táborská/Nuselská po Vozovnu Pankrác. Tramvaj by nově měla vést až k metru Pankrác a uvažuje se i o vedení trati až na Budějovickou. IPR Praha při té příležitosti navrhl celkovou úpravu přilehlých ulic – a to především s ohledem na to, aby se celý prostor stal příjemnějším místem k pobytu. Zlepšit by se měly podmínky pro chodce i cyklisty, přibydou stromy a lavičky, zvýšit by se měla i celková bilance parkovacích míst – ze současných 745 na 792.
„Považujeme za standard, že místní obyvatelé a uživatelé ulic dostanou možnost se do plánování rekonstrukce zapojit,“ říká Ondřej Boháč, ředitel IPR Praha. Občanská účast měla dvě fáze. První proběhla v říjnu 2015. V této fázi odborníci z IPR Praha zjišťovali aktuální potřeby uživatelů Táborské ulice. Proběhla komunitní vycházka a série sousedských setkání nad mapou. V druhé fázi, po vytvoření konceptu návrhu, občané dostali možnost jej zkonzultovat a okomentovat. „Nejdůležitějšími tématy byla automobilová doprava, parkování, podmínky pro cyklisty a pro pěší,“ doplňuje Boháč. Připomínky občanů a institucí byly vypořádány a některé zapracovány do finálního návrhu Koncepční studie.
Návrh rekonstrukce celé oblasti má několik etap. V první fázi, která by mohla započít v roce 2019, se začne upravovat Táborská ulice a ulice Na Pankráci. Další úseky by měly přijít na řadu poté. Otevřená ještě zůstává budoucí podoba náměstí Hrdinů. Dopravní podnik by rád vytvořil přímé spojení mezi tramvajovou tratí v ulici Táborská a Vozovnou Pankrác – dnes musí tramvaje jezdit oklikou a zbytečně tak hlukem zatěžují okolní obytné domy. Výstavba propojení by si vyžádala zrušení stávajícího podjezdu – náměstí by tak opět mělo jednu úroveň. To by z nyní nepřehledného náměstí udělalo příjemnější prostor, kde se chodci lépe orientují. Architekti z IPR Praha proto navrhují tři varianty možného řešení.
Schválená koncepční studie je závazným podkladem pro další projektovou dokumentaci. Studii si můžete prohlédnout na www.iprpraha.cz/taborska.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva