Obsahem služby, testované Úřadem práce ČR, bude e-learningový kurz doplněný konzultacemi s poradcem, díky němuž se uchazeči a zájemci o zaměstnání naučí, jak efektivněji hledat práci, vystupovat při přijímacích pohovorech, zacházet s osobními financemi nebo si rozšířit znalosti pracovního práva. Na Pardubicku si novou on-line službu vyzkouší klienti Úřadu práce od konce března do 30. června 2021, poté se na základě vyhodnocení rozšíří do celé republiky.
Globální pandemická krize Covid-19 limituje už více než rok komunikaci Úřadu práce ČR s uchazeči o zaměstnání, osobní kontakty jsou omezeny na minimum. „Omezení, která přináší současná epidemie, jen urychlila to, co by stejně muselo přijít. Digitalizace služeb Úřadu práce ČR je nezbytná, abychom mohli efektivně čelit výzvám na trhu práce, které v 21. století neodvratně přijdou. Půjde například o Průmysl 4.0 a s ním související automatizaci výroby,“ říká ministryně práce a sociálních věcí Jana Maláčová (ČSSD). „Lidé si už dnes mohou vyřídit většinu svých záležitostí elektronicky. Zkušenosti z předchozích měsíců teď úřad promítne i do oblasti on-line poradenství,“ dodává.
Pilotní program se skládá ze tří samostatných modulů zaměřených na finanční a občanskou gramotnost a tzv. měkké dovednosti (soft skills). Půjde o e-learningový kurz, který je doplněn o komunikaci s průvodcem, jímž bude poradce z příslušného kontaktního pracoviště ÚP ČR. Na závěr pak klienti absolvují test, aby prokázali úroveň získaných znalostí. Vstoupit do programu bude moci až stovka klientů.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva