Kvůli výšce nákladu a trolejovému vedení v okolí závodu bylo nutné břemeno naložit na speciální snížený návěs. Celá přepravní souprava – tedy samotná turbína, přepravní rám, kotvicí klec a snížený návěs – se tak svou hmotností přiblížila hranici 450 tun.
„Snížený návěs jsme museli využít hlavně kvůli obousměrnému trakčnímu vedení pro trolejbusy v okolí závodu. To jde totiž, v součinnosti s dopravním podnikem, zvednout do maximální výše 5,80 m, a to by turbína na běžném návěsu neprojela,“ říká Stanislav Bálint, manažer projektu ve společnosti Doosan Škoda Power. Samotná turbína s rozměry 950x550x520 centimetrů je sama o sobě neobvykle rozměrným, a hlavně těžkým břemenem. Přepravní rám a kotvicí klec pak rozměry a váhu nákladu ještě navýšila. Turbína z dílny následně zamířila do Křimic, kde byla z trafomostu přeložena na standardní návěs, na kterém pokračovala do přístavu v Lovosicích. Tam bude naložena na loď a přes Hamburk se po moři vydá do své cílové destinace v nigerijském přístavu Warri.
Turbína bude na objednávku italské společnosti Saipem Servizi Energia Italia nainstalována do paroplynového cyklu o celkovém výkonu 450 MW v rámci projektu OKPAI Phase II, a bude zásobovat elektrickou energií rozvodovou síť v jihovýchodním cípu země. Výstavbou nového bloku dojde k navýšení kapacity elektrárny Independent Power Plant Okpai o stávajícím výkonu 480 MW nově na 930 MW. Elektrárna pak bude energií zásobovat zhruba 20 milionů obyvatel země. Tato turbína je rovněž historicky první z plzeňské produkce, která bude instalována v Nigérii.
Turbíny se běžně přepravují rozložené a montují se až na místě realizace. Podle expertů společnosti Doosan Škoda Power je však zapotřebí řešit každý projekt individuálně podle požadavků zákazníka, případně podmínek v místě instalace. „Letos v únoru jsme pro projekt TeesREP do Spojeného království také expedovali již smontovaný VT/ST díl 300MW parní turbíny. Tehdy však byl náklad nižší a pod troleje se pohodlně vešel,“ dodává Michal Buršík, Vedoucí odboru produktového vývoje společnosti Doosan Škoda Power. Turbína sama o sobě váží cca 200 tun. Přepravní rám a klec pak dalších 70 tun. Celá souprava se pak podle studie firmy Nosreti Specialtransport bude svou vahou blížit 450 tunám a dosáhne délky 87 m včetně postrků.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva