Většina času se ztrácí nadbytečným pohybem, čekáním, nevyužitou pracovní sílou, popovídáním si s kolegy nebo sledováním novinek na internetu. Pracovní efektivitou a redukcemi provozních nákladů se bude mimo jiné zabývat XIV. ročníku Týdne facility managementu, který se letos uskuteční 10. – 14. listopadu 2014 v Kongresovém centru U Hájků v Praze.
Vezměme si jako příklad asistentku vedoucího pracovníka. Její hlavní náplní je příprava podkladů pro svého šéfa, organizace jeho pracovního programu a vedení dokumentace a celé jeho agendy. Aby toto mohla kvalitně provádět, má dostatečné vzdělání a zkušenosti z minulých let a tomu odpovídá i její plat.
„Pokud si provedete snímek jejího pracovního nasazení, pak zjistíte, kolik svého draze placeného času stráví cestami po chodbách na podatelnu, do osobního oddělení, do finančního oddělení, někdy se cesta prodlouží o krátké zastavení u kolegyně a tak se nakonec její celkem dobře placený pracovní čas ztratí z významné části pochůzkami po společnosti,“ říká prezident asociace facility managementu IFMA Ondřej Štrup.
Facility manažeři zajišťují vyšší produktivitu a úspory firem
Chyba je v tomto případě v organizaci podpůrných služeb společnosti. V zahraničí existují například interní pošťáci, kteří obcházejí jednotlivá pracoviště. Jejich plat se zdaleka nerovná asistence ředitele, poštu však donese efektivněji a spolehlivěji. Obdobně lze zajistit kopírování a související distribuci, předávání archivních dokumentů atd.
Kvalitním pracovním snímkem jednotlivých pracovních pozic ve společnosti lze stanovit, kde je hranice efektivity a kde již začíná snižování produktivity práce. K tomu se ve světě postupně vyprofiloval obor facility management. U nás byl od počátku vnímán jako obor zajišťující efektivní správu budov, souvisejícího majetku a služeb s nimi bezprostředně souvisejícími. „Facility management ale zajišťuje vše, co nás v rámci naší hlavní činnosti obtěžuje, zajistit to musíme, ale nebaví nás to,“ dodává Ondřej Štrup.
Firmy se začínají o facility management zajímat, stále ale ne zcela pochopily praktické využití tohoto oboru, který může přispět mimo jiné ke zvýšení efektivity pracovníků. K tomu je proto určen už XIV. ročník Týdne facility managementu 2014. Ten se uskuteční 10. – 14. listopadu v Kongresovém centru U Hájků v Praze. Tentokrát nese konference podtitul „Nové příležitosti“ a bude se zabývat například i praktickými trendy v přípravě výběrového řízení. Podrobnější program Týdne facility managementu 2014 naleznete zde. Záštitu nad konferencí udělila ministryně pro místní rozvoj, ministr průmyslu a obchodu a náměstek pražského primátora.
International Facility Management Association (IFMA) je profesní organizace založená před 25 lety v USA, česká pobočka IFMA vznikla v roce 2000. Obor facility managementu se zabývá činnostmi, jako jsou správa objektů a zázemí firem, architektura prostor, hospodářská správa, podpora zaměstnanců a dalších služeb, které lidé potřebují k výkonu své práce.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva