Silnice je momentálně značně využívaná, a to jak náhradní autobusovou dopravou při výluce trati s četností 12 autobusů/hodinu, tak velmi výrazně i pro provoz stavby, kdy staveništní doprava je vyšší, než se předpokládalo.
Po třech měsících této vlakové výluky tak došlo k velmi výraznému zhoršení technického stavu vozovky. Přepravní vytíženost zvyšuje otřesy a vibrace, které působí na silniční těleso, opěrné stěny podél koryta řeky a na výrazně zvětralou skálu.
„V rámci pochůzkové kontroly jsme zjistili, že současný stav komunikace je výrazně horší, tedy i nebezpečnější, než tomu bylo v úvodu října loňského roku. Na vozovce jsme identifikovali síťové trhliny, velké poklesy krajnice směrem k řece, které doprovázejí podélné trhliny. Navíc řeka Svitava eroduje břehy, které přímo navazují na komunikaci. Výsledkem odborného posudku je doporučení o okamžitém uzavření tohoto úseku,“ uvedl ředitel Správy a údržby silnic Jihomoravského kraje Roman Hanák, který dále dodal, že bude ještě nutný inženýrsko-geologický průzkum silnice včetně přilehlých skalních svahů, na který naváže projekt sanace.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva