„Most je více než sto dvacet let starý a stávající segmentová klenba z kamenných kvádrů již nebyla v dobrém technickém stavu. Byla provedena prohlídka a most byl zařazen do sedmého stupně, což je označení pro havarijní stav,“ popsal ředitel Správy a údržby Jihomoravského kraje Roman Hanák.
Podle posudku z prohlídky zde docházelo k rozevírání parapetních zdí, které se pak projevovalo trhlinami ve vozovce. Přes ně následně zatékalo do konstrukce mostu a tím docházelo k jejímu narušování. Proto bylo přistoupeno k opravě mostu. Rekonstrukce byla rozdělena na dvě etapy.
„První etapu jsme zahájili 19. 9. 2022 s tím, že bylo provedeno odtěžení zásypu nad stávající klenbou, včetně vozovky, až na úroveň kamenného zdiva. Následovalo zpevnění konstrukce obetonováním. Nyní probíhají práce na zřízení konstrukčních vrstev vozovky a novém asfaltovém krytu. Zároveň byla provedena sanace klenby z prostoru kolejiště, aby nedocházelo k vypadávání zvětralého materiálu, tyto práce probíhaly při výluce na trati,“ řekl Hanák a doplnil, že stavební činnost na mostě v rámci první etapy utichne k poslednímu listopadovému dni.
Druhá etapa odstartuje v jarních měsících příštího roku, a to plánovanou výlukou na trati, během které se na mostě provedou nové římsy. „Realizován bude také nový záchytný systém a protidotykové zábrany, včetně dalších dokončovacích prací. O přesném termínu zahájení druhé etapy stavebních prací budeme veřejnost ještě informovat, bude záležet na klimatických podmínkách, za kterých bude možné zmíněné práce provádět,“ popsal Hanák.
Akce je financována z dotací Státního fondu dopravní infrastruktury a bude stát 11,8 mil. Kč bez DPH.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV