Jihomoravský kraj: Stavební práce na opravách vyškovského mostu skončí koncem listopadu

17.11.2022 16:51 | Tisková zpráva

V polovině září začala Správa a údržba silnic Jihomoravského kraje s první etapou stavebních prací na mostě (0462-14) ve Vyškově na Olomoucké ulici. Důvodem uzavření byl jeho havarijní stav.

Jihomoravský kraj: Stavební práce na opravách vyškovského mostu skončí koncem listopadu
Foto: kr-jihomoravsky.cz
Popisek: Jihomoravský kraj - logo

„Most je více než sto dvacet let starý a stávající segmentová klenba z kamenných kvádrů již nebyla v dobrém technickém stavu. Byla provedena prohlídka a most byl zařazen do sedmého stupně, což je označení pro havarijní stav,“ popsal ředitel Správy a údržby Jihomoravského kraje Roman Hanák.

Podle posudku z prohlídky zde docházelo k rozevírání parapetních zdí, které se pak projevovalo trhlinami ve vozovce. Přes ně následně zatékalo do konstrukce mostu a tím docházelo k jejímu narušování. Proto bylo přistoupeno k opravě mostu. Rekonstrukce byla rozdělena na dvě etapy.

„První etapu jsme zahájili 19. 9. 2022 s tím, že bylo provedeno odtěžení zásypu nad stávající klenbou, včetně vozovky, až na úroveň kamenného zdiva. Následovalo zpevnění konstrukce obetonováním. Nyní probíhají práce na zřízení konstrukčních vrstev vozovky a novém asfaltovém krytu. Zároveň byla provedena sanace klenby z prostoru kolejiště, aby nedocházelo k vypadávání zvětralého materiálu, tyto práce probíhaly při výluce na trati,“ řekl Hanák a doplnil, že stavební činnost na mostě v rámci první etapy utichne k poslednímu listopadovému dni.

Druhá etapa odstartuje v jarních měsících příštího roku, a to plánovanou výlukou na trati, během které se na mostě provedou nové římsy. „Realizován bude také nový záchytný systém a protidotykové zábrany, včetně dalších dokončovacích prací. O přesném termínu zahájení druhé etapy stavebních prací budeme veřejnost ještě informovat, bude záležet na klimatických podmínkách, za kterých bude možné zmíněné práce provádět,“ popsal Hanák.

Akce je financována z dotací Státního fondu dopravní infrastruktury a bude stát 11,8 mil. Kč bez DPH.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Ing. Martin Kolovratník byl položen dotaz

Proč jste si vybral za terč zrovna Feriho?

Já ho nehájím, dostal, co si zasloužil, ale ukažte mi stranu, která ve svých řadách neměla někoho, kdo byl čelil trestnímu stíhání nebo nebyl odsouzen? Je to přeci i případ ANO, kde dokonce v čele stál trestně stíhaný člověk a nikomu to nevadilo. Navážet se pak do jiných mi přijde z vaší strany dost...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Povodí Moravy: Generální oprava plavební komory ve Veselí nad Moravou

13:21 Povodí Moravy: Generální oprava plavební komory ve Veselí nad Moravou

Povodí Moravy zahájilo komplexní opravu takřka 90 let staré plavební komory ve Veselí nad Moravou. P…