„S Jihomoravským krajem, který je naším geograficky i věcně nejbližším zahraničním partnerem, jsme zrealizovali několik investičních a měkkých projektů. Mám radost, že od roku 2019 nás spojuje nová lávka pro pěší a cyklisty. Dobré vztahy rozvíjíme také prostřednictvím výměny zkušeností zaměstnanců našich zařízení sociálních služeb nebo středních škol. Věřím, že dalším impulsem pro naši spolupráci bude založení Evropského seskupení územní spolupráce (ESÚS) Velká Morava, které zpečetíme podpisem ve čtvrtek,“ uvedl trnavský župan Jozef Viskupič s tím, že potenciál vidí ve spolupráci na rozvoji inovací, digitalizace, transformace automobilového průmyslu nebo odborného vzdělávání.
Delegace z obou krajů postupně navštíví Lávku Velké Moravy, Kostel Sv. Margity Antiochijské v Kopčanech, Kulturní dům ve Skalici, Medolandii v Dolní Krupé, Dům hudby Mikuláše Schneidera Trnavského a Divadlo Jana Palárika v Trnavě.
„Máme za sebou 15 let úspěšné a užitečné spolupráce v oblasti kultury, ochrany historického dědictví, ochrany životního prostředí i rozvoje cestovního ruchu. Pomáháme si i v těžkých časech, čehož dokladem je například pomoc slovenské strany po zásahu několika měst a obcí tornádem v červnu 2021, za kterou děkuji. Přeji si, abychom i nadále byli dobrými a přátelskými sousedy,“ uvedl hejtman Jihomoravského kraje Jan Grolich. Jak dodal, vítá, že idea bratrství Čechů a Slováků přetrvává i 30 let po nekonfliktním rozdělení společného státu, přičemž je utužována i prostřednictvím partnerství mezi sdružením samosprávných krajů SK 8 a Asociací krajů České republiky (AKČR).
Koncem roku 2019 trnavská župa spolu s Jihomoravským krajem dokončily výstavbu Lávky Velké Moravy, která propojuje archeoparky ve slovenských Kopčanech a českých Mikulčicích. Projekt pro pěší a cyklisty byl zrealizován se spolufinancováním z programu přeshraniční spolupráce Interreg V-A Slovenská republika - Česká republika.
Rozvoj přeshraničního turismu z tohoto programu bude v nejbližším období podpořen i výstavbou tří úseků Moravské cyklomagistrály. Půjde o 6,1 kilometru dlouhý úsek mezi Baťovým kanálem ve Skalici a Holíčem, jakož i o dva úseky mezi Brodským a Moravským Sv. Janem v celkové délce 10,9 kilometru. V dalším období župa plánuje využít evropské zdroje k financování výstavby úseku mezi Adamovskými jezery a Lávkou Velké Moravy nebo k rekonstrukci silničního mostu mezi Brodským a Lanžhotem.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva