V letech 1974 – 1997 DPP provozoval na lince metra C 85 ks těchto souprav vyrobených v Mytiščinském strojírenském závodě. Provoz těchto vozidel byl ukončen na trati C k 30. 6. 1997.
Poslední souprava, složená z vozů typu Ečs (1076-1027-1054-1067-1083), byla z domovského depa Kačerov vypravena do pravidelného provozu 29. 6. 1997 v 12.24 hodin. Jízda probíhala v relaci Depo Kačerov – Kačerov – Háje – Nádraží Holešovice, odkud se souprava do Kačerova vrátila manipulačně (bez cestujících) kvůli závadě dveří vozu 1054. Po opravě měla být ještě souprava nasazena do provozu v 17.30 hodin. Kvůli závadě radiostanice VKV se ale její vypravení nedařilo.
Ani dvě závady nezabránily návratu do tunelu a souprava vyjela na symbolickou poslední jízdu ve 21.48 hodin ze stanice Háje. Po obratu ve stanici Nádraží Holešovice souprava ukončila svou službu ve stanici Háje ve 22.46, kdy ji opustili poslední cestující. Zpět do Depa Kačerov jela již jen manipulačně. I přesto, že poslední jízdu soupravy Ečs v roce 1997 provázely těžkosti, bylo rozloučení s tímto typem vozů, důstojné.
Jízdu legendární soupravou pražského metra Ečs mohou zájemci prostřednictvím Zážitkové turistiky prožít ještě jednou. „Na koleje linky C se v den výročí vrátí nejen staré vozy Ečs, atmosféru dotvoří také původní hlášení ve vozech a strojvedoucí v dobových uniformách. Soupravu bude dokonce řídit strojvedoucí, který s ní před 20 lety poslední jízdu absolvoval a stále má platné oprávnění tento typ vozů řídit,“ uvedl Josef Němeček, vedoucí jednotky Správa vozidel Metro.
Kromě možnosti svézt se ve 21.34 hodin z Kačerova, připravil DPP také speciální noční jízdu v rámci Zážitkové turistiky s odjezdem ve 22.46 hodin ze stanice Háje. Vstupenky je možné zakoupit na webu www.prahatechnicka.cz.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva