Kampaň agentury CzechTourism přispěla k nárůstu trávení volného času v tuzemsku

20.02.2016 11:15 | Zprávy

Stěžejní aktivitou projektu Česko – naše destinace, jehož cílem bylo zvýšení podílu trávení volného času v tuzemsku a vyzvednutí rostoucí kvality nabídky služeb, byla rozsáhlá komunikační kampaň realizovaná v poslední třetině roku 2015. Zasáhla prakticky celou populaci a pozitivně ovlivnila vnímání České republiky jako zajímavé turistické destinace.

Kampaň agentury CzechTourism přispěla k nárůstu trávení volného času v tuzemsku
Foto: CzechTourism
Popisek: Logo Czech Tourism

„Je důležité, aby i naši lidé, čeští občané, vnímali svou zemi jako zajímavou z hlediska turismu. V této konkrétní kampani jsme se zaměřili na prezentaci hor a podhorských oblastí, nicméně i ostatní regionální destinace mají rozhodně co nabídnout,“ uvedla ministryně pro místní rozvoj Karla Šlechtová.

Kampaň realizovaná v rámci projektu Česko – naše destinace probíhala od září do prosince 2015 ve dvou fázích. V té první představila možnosti trávení volného času v tuzemsku v létě, druhá fáze byla zaměřena na zimní období.

Komunikace probíhala v televizi, tisku, prostřednictvím venkovní reklamy a na internetu. Součástí kampaně byla i realizace fotografické soutěže Miluju české hory.

Z monitoringu efektivity kampaně, který provedla společnost Median, vyplývá, že díky masivnímu nasazení a kombinaci media typů kampaň zasáhla prakticky celou populaci České republiky. Působila dobře na vnímání České republiky jako destinace, která nabízí zajímavé přírodní lokality a dosud neobjevená, unikátní místa, což bylo jedním z hlavních komunikačních témat. Současně pozitivně ovlivnila jak uplynulou, tak plánovanou návštěvnost vybraných horských a podhorských lokalit. 

Díky kampani si Česko polepšilo i v hodnocení turistických destinací  - v mezinárodní komparaci se dostalo na srovnatelnou úroveň se stabilně vedoucím Rakouskem.

Jak u obecné populace, tak u cílové skupiny aktivních turistů (věk 25-54) měl vyšší zásah kampaní pozitivní vliv – lidé vycestovali na více dovolených/výletů a na delší dobu. U cílové skupiny byla vlivem kampaně vyšší i celková útrata a jedinci, kteří byli středně a více zasažení kampaní (nad 20 zásahů) vyjeli oproti lidem méně zasaženým kampaní vícekrát (průměrně o více než 1 výjezd více) a současně i na více dní (v průměru o více než 2 dny).

Kampaň měla pozitivní vliv zejména na délku a intenzitu uskutečněných výjezdů. Odhaduje se, že díky kampani se v projekci na populaci ČR celkově zvýší i útrata cílové skupiny v rámci cestování po Česku, a to o 1,3 mld. Kč (zejména v případě kratších pobytů a prodloužených víkendů).

Chování cílové skupiny i obecné populace ČR bylo sledováno po celou dobu realizace kampaně, tedy v období od 23. 9. do 15. 12. 2015. Lze předpokládat, že vliv kampaně se pozitivně projeví i v zimních měsících roku 2016.

Na kampani spolupracovala agentura CzechTourism se zástupci Asociace horských středisek ČR, kteří pomáhali se získáváním relevantních podkladů o horských oblastech, s tipy na unikátní místa a na střediska s nejvíce rostoucí nabídkou kvality služeb na českých horách. Spolupráci, kterou agentura CzechTourism realizovala v této podobě a takovém rozsahu poprvé, hodnotí obě strany velmi pozitivně. Partnerství v rámci projektu zcela splnilo svůj účel.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

17. listopad

Dobrý večer, pane Zdechovský, chci se zeptat, jak se díváte na prohlášení našeho vrcholného politika, cituji: Ne každý názor musíme respektovat a ne každý názor je stejně "hodnotný"? 35 let po revoluci je schopen toto říci do rozhovoru nás premiér? Opravdu? Svůj názor raději vyjadřovat nebudu, ale ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

České dráhy: Český rychlostní rekord má 20 let, Pendolina už najela skoro 39 milionů kilometrů

7:14 České dráhy: Český rychlostní rekord má 20 let, Pendolina už najela skoro 39 milionů kilometrů

Tento týden uplynulo 20 let od vytvoření posledního českého železničního rychlostního rekordu 237,04…