Karlovarský kraj: Obnova historické silnice z Plesné do Aše je na dosah

27.07.2016 20:48 | Zprávy

Karlovarský kraj se chystá obnovit původní historickou silnici z Plesné do německého Bad Brambachu a do Aše. Rada kraje záměr schválila, a pokud dá souhlas i krajské zastupitelstvo, bude následovat vypsání veřejné zakázky na rozšíření stávající úzké cesty pro pěší tak, aby tudy mohly jezdit automobily.

Karlovarský kraj: Obnova historické silnice z Plesné do Aše je na dosah
Foto: Karlovarský kraj
Popisek: Karlovarský kraj, logo.

Kdysi hojně využívaná trasa tak po mnoha desetiletích znovu ožije a získá dřívější význam. „Nyní musí řidiči mířící z Plesné do Aše absolvovat asi dvacetikilometrovou zajížďku kopírující státní hranici. Nové přímé silniční spojení přes saský Bad Brambach do Ašského výběžku velmi usnadní a zkrátí cestování v příhraničí, přispěje k rozvoji turistického ruchu a pomůže oblasti, která na tom není ekonomicky nejlépe. Celá akce proběhne v letech 2017 a 2018,“ řekl náměstek hejtmana pro oblast dopravy Jakub Pánik.

Náklady na vybudování silnice na české straně z Plesné ke státní hranici se vyšplhají na předpokládaných 123 milionů korun. Akci chce Karlovarský kraj uskutečnit s pomocí dotace z Programu přeshraniční spolupráce Česká republika – Svobodný stát Sasko. Očekávaná dotace má pokrýt 90 procent výdajů a zbývajících 12,4 milionu korun by hradila Krajská správa a údržba silnic Karlovarského kraje.

Město Plesná se k projektu obnovy historického silničního spojení připojí stavebními pracemi za dalších přibližně 39 milionů korun. Radnice upraví chodníky a místní komunikace v centru, zrekonstruuje nábřežní zdi, vylepší veřejné osvětlení, upraví koryto potoka a dešťovou kanalizaci. Celý projekt je připraven díky kooperační dohodě Karlovarského kraje, města Plesná, zemského okresu Vogtland a města Bad Brambach. Počítá se silničními stavbami na české i německé straně.

Historická spojnice měla díky přepravě zboží a cestování v minulosti velký význam. Doprava mezi Plesnou a Aší se odehrávala pouze po cestě přes Bad Brambach. Například plesenské textilní firmy, které neměly vlastní barvírny, tudy vozily své zboží k barvení do Aše a zpět. Čilý dopravní ruch skončil po 2. světové válce vyhnáním velké části německého obyvatelstva a zavedením přísného hraničního režimu.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Mgr. Adéla Šípová byl položen dotaz

předseda

Dobrý den, co vím, tak Vy jste Hřiba za předsedu nechtěla. Je nějaká možnost, jak ho můžete ve straně odvolat? Nemyslíte, že ji svými skandály, ale i neschopností řešit problémy s dopravou v Praze jen poškozuje? A nemyslíte, že to, že už není předsedou Bartoš může mít pro stranu fatální důsledky? On...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

České dráhy: Za dvacet let přepravila Pendolina už 20 milionů spokojených cestujících

7:14 České dráhy: Za dvacet let přepravila Pendolina už 20 milionů spokojených cestujících

Byl 23. prosinec 2004 krátce po 10. hodině a na pražském Masarykově nádraží stály desítky železniční…