Kraj tímto způsobem podporuje celorepublikovou květnovou kampaň na podporu čisté mobility už čtvrtým rokem. „V našem kraji se zájemci mohli zapojit tradičně v Jihlavě, Třebíči, Žďáře nad Sázavou a poprvé také v Havlíčkově Brodě a Pelhřimově. Počet účastníků v letošním roce přesáhl tisícovku,“ informovala Jana Fischerová. Všichni nadšenci, ať již na kole nebo pěšky, našlapali v rámci cest do práce a z práce celkem přes 177 000 km. Do slosování o trekingová kola se pak dostali účastníci, kterým se podařilo dosáhnout individuální pravidelnosti alespoň 66 %. Nová kola od Kraje Vysočina vyhrála Magda Vlnasová (Jihlava), Jiří Cízl (Třebíč), Petr Maša (Žďár nad Sázavou), Miroslav Joska (Havlíčkův Brod) a František Bína (Pelhřimov).
Podle letošních statistik přilákal 9. ročník výzvy Do práce na kole k dopravě na vlastní pohon celorepublikově 19 576 účastníků z více než 45 měst, z 2 737 firem a institucí. Soutěžní 2 až 5členné týmy se v rámci měsíce května snažily dosáhnout maximální pravidelnosti při využití bezmotorové dopravy při svých cestách do práce. „A právě týmový charakter soutěže je i jedním z motivačních faktorů pro účastníky, z akce se stává v mnoha firmách určitá forma teambuildingu. Z průzkumů mezi účastníky pak vyplývá rovněž pozitivní zjištění, že velká část účastníků zůstává i po ukončení květnové soutěže u dopravy na kole nebo pěšky,“ popisuje přínosy kampaně krajský cyklokoordinátor Petr Stejskal.
Snaha o individuální změnu přístupu k městské mobilitě je hlavním cílem kampaně v podobě soutěže. Pomocí svého profilu si účastníci evidují cesty, které v rámci svého pracovního kalendáře absolvovali do práce na kole nebo pěšky. „Přestože hlavním smyslem výzvy je především pravidelnost dojížďky, pro zajímavost zveřejňujeme i výsledky výkonnostní, které si účastníci do profilu zapisují přes mobilní aplikace. Například v Jihlavě, která se opakovaně umisťuje jako nejúspěšnější účastnické krajské město v přepočtu registrovaných účastníků na počet obyvatel, našlapal v deštivém květnu nejvýkonnější muž Josef Vítů bezmála 1 400 km a nejvýkonnější žena Renata Krupičková více než 1 200 kilometrů.
Motto letošního ročníku bylo „Homo cykliens“, tedy nový druh člověka, který má možnost a je ochoten změnit svůj přístup a svým malým dílem přispět nejen k menší zátěži životního prostředí, ale i ulevit městu od individuální automobilové dopravy. Město příjemnější pro život, podpora vlastního zdraví a kondice a z toho vyplývající dobrá nálada spojuje účastníky již tradiční akce Do práce na kole. Účastníci měli také možnost díky lokálním organizátorům a podpoře partnerů získat zdarma účastnické tričko. A právě oblíbená trika, každý rok s jiným originálním motivem, po skončení samotné soutěže v ulicích dál propagují kampaň a soutěž Do práce na kole. Už nyní organizátoři připravují další ročník této oblíbené akce, která se uskuteční příští rok opět v průběhu měsíce května. Další informace naleznete ZDE.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva