Klíčovým faktorem je orientace obyvatel v dané problematice a jejich připravenost na nejrůznější situace, které mohou nastat.
„Posílení vědomí o propojenosti společenských i přírodních dějů je předpokladem k přijetí spoluzodpovědnosti za vytváření světa, ve kterém žijeme,“ říká radní Karel Klíma, který je odpovědný za oblast vodního hospodářství, životního prostředí a zemědělství.
Za tímto účelem chce kraj posílit environmentální výchovu na školách, kde zatím tento předmět patří spíše k doplňkovým a jeho rozsah závisí hlavně na dobrovolnosti pedagogů. Krajský úřad proto společně se Střediskem ekologické výchovy SEVER v Horním Maršově připravují varianty možných úprav plánů vzdělávání.
„Environmentální vzdělávání a vzdělávání pro udržitelný rozvoj má v Královéhradeckém kraji specifický význam z hlediska mimořádného potenciálu přírodního a kulturního dědictví regionu. Kraj je mimo jiné sídlem významných organizací působících v oblasti životního prostředí či oborech se silnou vazbou na tuto oblast,“ dodává radní Karel Klíma.
Ke zmiňovaným organizacím patří například Správa Krkonošského národního parku, Povodí Labe, Lesy ČR nebo chráněné krajinné oblasti Broumovska a Orlických hor.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva