„Cítíme rostoucí zájem veřejnosti, která je stále více zvědavá na naše vlaky a služby, a proto chceme vyjet co nejdříve – s více než měsíčním náskokem na termín, který jsme původně ohlásili. Čekáme nyní na finální povolení od Drážního úřadu, kterému postupně předkládáme nezbytné podklady k rozhodnutí, a vše připravujeme na to, abychom mohli zahájit pilotní provoz s cestujícími již od středy 7. listopadu 2012. Byli bychom v tomto jedineční, jsme jediný projekt v novodobé historii evropské železnice, kterému by se podařilo vyjet v předstihu proti původnímu plánu, ostatní projekty naopak byly o měsíce nebo roky zpožděny,“ zdůrazňuje Leoš Novotný, generální ředitel a zakladatel společnosti LEO Express.
LEO Express je připraven svézt první cestující s takovým časovým náskokem i díky efektivní spolupráci se švýcarským výrobcem Stadler, který dodal vlakové soupravy výrazně dříve oproti původnímu plánu. V tuto chvíli jsou v Česku již čtyři zbrusu nové jednotky typu FLIRT a pátou poslední pro LEO Express dodá Stadler během listopadu. „Jsme hrdi, že jsme se mohli podílet na tak rozsáhlém a perspektivním projektu. Vyprojektovali a navrhli jsme v podstatě zcela novou soupravu, jedinečně kombinující výhody regionální a dálkové vlakové jednotky. Při výrobě jsme kladli důraz na maximální přesnost a pověstnou švýcarskou kvalitu, tyto soupravy pro LEO Express tak v mnoha parametrech patří mezi naprostou špičku v Evropě. Pomalu se dostávají do povědomí železniční veřejnosti v celé Evropě, už nyní se naší společnosti hlásí zájemci z dalších zemí o koupi těchto unikátních souprav,“ říká Bohumír Kráčmar, generální ředitel pražské pobočky společnosti Stadler, která se výraznou měrou podílela na vzniku nových souprav LEO Express.
Moderní zlatočerné vlaky LEO Express by za příznivých okolností mohly svézt první cestující na trase mezi Prahou a Ostravou již 7.11. 2012 odpoledne (ve 13:02 z Prahy ve směru na Ostravu a v 17:05 z Bohumína na Prahu). V tomto případě bude LEO Express až do platnosti nového jízdního řádu, tedy do 9. 12. 2012, vozit cestující v pilotním provozu v omezeném rozsahu čtyř spojů denně (dva ve směru z Prahy na Ostravu a dva obráceně). První velmi rychlý spoj vyráží z Prahy v 4:56 a do Ostravy cestující dopraví již za 3 hodiny a 4 minuty v 8:00. Z Ostravy vyrazí první spoj LE v 9:03. Odpolední spoje pak odjíždí z Prahy hl. n. ve 13:02 a z Bohumína ve směru do Prahy 17:05.
Spoje LEO Express byly včleněny do již hotového jízdního řádu, vzhledem k omezeným kapacitám železniční dopravní cesty tomu odpovídá i jízdní doba. Se začátkem platnosti nového jízdního řádu 9.12. 2012 zahájí LEO Express řádný provoz v plném rozsahu 16ti spojů denně, které dopraví cestující mezi Prahou a Ostravou již za 3 hodiny a 6 minut. Rychlost LEO Express je tak srovnatelná s dosud nejrychlejším Pendolinem. Jízdní řád LE od 9.12. 2012 je k dispozici na www.le.cz/files/KJ_LEO_Express_-2012-2013_final.pdf. V soupravách LEO Express se cestujícím dostane špičkových služeb za rozumné ceny.
Nový rezervační systém a cenový koncept LEO Express poprvé představí na tiskové konferenci ve čtvrtek 1.11. 2012 (od 10:00 v soupravě LEO Express na nástupišti 1b, akreditace na petr.kopacek@le.cz).
Od 12:00 ve čtvrtek 1.11. 2012 zahajuje LEO Express také prodej jízdenek, a to jak přes on-line rezervační systém na nových webových stránkách LEO Express www.le.cz, tak v prodejních místech ve stanicích Praha hl. n., Pardubice hl.n., Olomouc hl.n., Ostrava-Svinov a Ostrava hl. n.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: LEO Express