Na testovacím okruhu se v těchto dnech zkouší spojení dvou jednotek dohromady pomocí samočinných spřáhel na jejich koncích tak, aby fungovaly spřaženy v jednom funkčním celku. Strojvedoucí tak může celý takto nově vytvořený vlak o celkové kapacitě 474 míst a délce více než 180 m pohodlně, efektivně a kompletně ovládat z jednoho stanoviště, včetně výkonu, brzd, klimatizace, topení, otevírání dveří, osvětlení, nebo palubního rozhlasu.
„Testy proběhly v pořádku a bez problémů. Ověřili jsme si, že obě jednotky dokážeme spřáhnout dohromady během několika vteřin. Stačí s jednou ´vjet´ do druhé. I když byly obě jednotky spojeny dohromady, tak si celá takto zdvojnásobená souprava při řízení zachovala své výborné jízdní vlastnosti. Poté, co se náš provoz i s cestujícími řádně zaběhne, můžeme tuto funkci spojení dvou jednotek dohromady využívat a takto zvětšené vlaky nasazovat například v nejvytíženějších časech a dnech,“ vysvětluje Leoš Novotný, majitel společnosti LEO Express.
Každá souprava LEO Express je vybavena tzv. centrálním automatickým spřáhlem Voith-Scharfenberg "Schaku" Typ 10.
Soupravy LEO Expres lze samozřejmě spojit i s jinými vlaky – k tomu mají jednotky k dispozici speciální pomocné spřáhlo, uložené na každé z nich.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva