Práce na skále narušené viditelnými trhlinami začaly 21. května. Koncem července bylo hotovo. V první fázi odborná firma STRIX z Chomutova odlomila tisíc tun horniny. Podle znalce ale havarijní stav dál trval. „Okolí skály, tedy cesta i řeka, nebyly bezpečné. Hornina se mohla uvolnit kdykoli. Proto jsme v pracích pokračovali,“ uvedl krajský ředitel podniku Lesy ČR z Českých Budějovic Radek Pomije.
Firma odlomila dalších 500 tun. Skálu zpevnily kotvy a největší spáry cementová zálivka. Vstupu na silnici pod skalou bránil dvoumetrový plot, zákaz proplouvat propustí u pravého břehu Vltavy platil pro vodáky. „Žádné nebezpečí už nehrozí,“ ujistil 7. srpna po jednání havarijní komise Radek Pomije.
Otevřená je tedy cesta i Vltava. Na skále je nyní vyznačeno asi deset míst, zejména u větších spár, která se budou monitorovat.
„Každý rok na jaře necháme spáry přeměřit, jednou za dva roky pozveme geotechnika,“ pokračoval Pomije. Tento postup doporučil i znalec, který zpracoval finální posudek. Oblíbené trasy měly na skále horolezci. Také kvůli nim se uvolněný masiv kotvil a nezpevňoval sítěmi. Většina lezeckých tras se odlomením kamene narušila. Horolezci je ale znovu vyznačí.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva