Vedlejší dráha bude v provozu ve své plné délce 3250 m. Na hlavní dráze budou odborníci provádět technické a stavební činnosti, které souvisí se zvýšením bezpečnosti provozu. "Kromě pravidelné údržby dojde i na důležitou rekonstrukci pojezdové dráhy B vedoucí na ranvej a navýšení kapacity části kabelovodu pro světelné zabezpečení dráhy. Tyto dvě akce jsou časově nejnáročnější a mají největší přínos na zvýšení provozní bezpečnosti,” říká ředitel provozu letištních ploch Václav Válek.
“Jsme si vědomi toho, že využívání vedlejší dráhy nevhodně zvýší provoz letadel nad hustě osídlenými částmi Prahy a Kladenska, ale jediným systémovým řešením do budoucna, je realizace projektu paralelní dráhy,” říká Jiří Pos, předseda představenstva Letiště Praha.
Nezbytné další úpravy hlavní dráhy souvisí s implementací požadavků na bezpečnost provozu daných legislativou Evropské agentury pro bezpečnost letectví (EASA).
Směr provozu (odlet směr Praha, nebo Kladno) je závislý na aktuálních meteorologických podmínkách, především větru. Preferovaný směr je ale přistání od Prahy a vzlet na Kladno.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva