Původní koncesní řízení bylo zrušené po zvážení připomínek Ministerstva dopravy, ale i některých uchazečů, kteří zpochybňovali některé podstatné aspekty, jako například proces odbavení impulsivního zákazníka prostřednictví elektronické objednávky se všemi potencionálními uchazeči.
Letiště Praha proto uspořádalo předběžné tržní konzultace, aby projednalo obavy uchazečů spolu s předpokládanými změnami některých principů s cílem rozšířit počet potenciálních uchazečů a tím dosáhnout co nejlepší soutěže. Letiště Praha tak nově nenastavuje, jakým způsobem má být taxislužba poskytována. Uchazeč má na výběr, zda zvolí poskytování služby prostřednictvím taxametru, elektronické objednávky, nebo smluvní přepravy, anebo kombinací více způsobů. Nicméně Letiště Praha za všech okolností požaduje plnění legislativy, v opačném případě má možnost opakovaně uložit pokuty a v konečném důsledku smlouvu i vypovědět.
„Taxi služba je pro nás klíčová. V novém tendru reagujeme hlavně na požadavky cestujících, kteří především chtějí znát cenu předem. Nový taxi operátor bude poskytovat své služby pod neustálou kontrolou proti předražování. Všechny jízdy, i ty, které budou mimo Prahu, musí být v souladu s nařízením o maximálních cenách,“ říká Jakub Puchalský, člen představenstva Letiště Praha.
Provozovatel bude mít povinnost před každou jízdou stanovit konečnou cenu, kterou vypočítá jeho software. Výsledná cena jízdného pak nesmí překročit dohodnutou cenu, a to ani při změně trasy nebo čekání v zácpě.
Cestující si jízdu vozem taxislužby bude mít možnost objednat pomocí kiosků v příletových halách na obou terminálech, svým vlastním chytrým telefonem bez nutnosti instalace aplikace, na webu taxi operátora i letiště. Samozřejmě objednání bude možné i pomocí aplikace. Provozovatel bude na základě smluvních podmínek garantovat požadovanou kvalitu služeb, bezpečnost provozu, vozový park složený z automobilů se stářím maximálně do tří let, čistotu vozidel a u řidičů reprezentativní vystupování a alespoň základní znalost angličtiny a plynulou češtinu. Zákazník bude mít možnost vždy zaplatit i bezhotovostně.
Největší váhu v koncesním řízení bude mít ekonomické kritérium, a to poplatek na jednoho cestujícího. Nejvíce bodů v rámci ekonomického kritéria tedy obdrží ten zájemce, který nabídne nejvyšší částku za každého cestujícího, kterého letiště odbaví. Přičemž poplatek za cestujícího bude odstupňovaný dle počtu odbavených cestujících v daném měsíci. Podle aktuální poptávky musí taxi operátor přizpůsobovat počet dostupných vozů na letišti, aby zajistil dopravní obslužnost a cestující mohli služby využívat bez delšího čekání. Na přání zákazníka zajistí dispečer taxislužby pro rodiny s dětmi autosedačku. Podmínky spolupráce zahrnují i možnosti přepravy pro osoby se sníženou schopností pohybu a orientace.
Letiště při přípravě zadání koncese zohlednilo i šetrný přístup k životnímu prostředí. V rámci hodnocení zvýhodní takového uchazeče, který se největší měrou zaváže ke snižování uhlíkové stopy.
Nový taxi operátor by mohl zahájit svoji činnost na jaře 2023.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva