Letní slevy na oblečení stále lákají ke koupi – dokazují to výsledky průzkumu PromoCodius

14.07.2023 10:21 | Komerční článek

Výprodeje, akce, slevy... příležitostí k výhodným nákupům zejména módy a módních doplňků je tolik, že se divíme, že ještě někdo platí plnou cenu. Vedle sezónních výprodejů se během roku střídají nejrůznější slevové nabídky, promo akce a nárazové zlevňování. České spotřebitele tyto cenově zvýhodněné nákupy oblečení lákají – a v létě ještě více než jindy.

Letní slevy na oblečení stále lákají ke koupi – dokazují to výsledky průzkumu PromoCodius
Foto: Pixabay
Popisek: Oděv

Sezónní výprodej vs. promo akce

Zatímco účelem letního výprodeje je odstranění neprodaného zboží a uvolnění místa novým kolekcím, promoakce se využívají k reaktivaci prodeje ve slabé fázi sezóny tím, že stimulují prodej a upozorňují zákazníky na výrobek, který se špatně prodává.

Expertka na slevové kupony a promo kódy z platformy PromoCodius Irina Yefremenko uvádí, že v období letních slev platformu navštíví a využije slevové kódy Promocodius v průměru o polovinu více spotřebitelů než třeba v únoru, kdy k sezónním slevám nedochází. Podle údajů platformy nejvíce návštěvníků stránek využilo slevový kód Zalando Lounge tady, a to k nákupu letních trendů, jako jsou šaty, plavky a plážová móda či letní módní doplňky (sluneční brýle a pokrývky hlavy).

Spotřebitelé také za letní trendy utrácí více než třeba minulý rok, kdy je výprodeje letního oblečení zajímaly o poznání méně. Platforma PromoCodius zaznamenala téměř 30% nárost v porovnání se stejným obdobím roku 2022.

V létě dochází k až ztrojnásobení prodejů letního oblečení

Stejný trend lze vysledovat i u kamenných prodejců – období letních slev je doprovázeno zdvojnásobením návštěvnosti fyzických obchodů a ztrojnásobením prodeje. Během léta je výprodejovým slevám věnováno hned několik týdnů, při kterých se původní cena oblečení sníží o cca 15 až 50 %. K tomu jsou připojovány tzv. bleskové slevy a promo akce, třeba na určité oddělení obchodu nebo na konkrétní prodejní kategorii – tyto nárazové slevy u spotřebitelů ještě umocňují chuť nakupovat a zvyšují prodej. Na rozdíl od dlouho plánovaného výprodeje se o promo akci rozhoduje na poslední chvíli, bez předchozí publicity, a zvýhodňuje pohotové návštěvníky.

Chytří spotřebitelé mohou ušetřit ještě více díky věrnostním kartám

Z průzkumu provedeného odborníky z PromoCodius dále vyplývá, že si zákazníci jak ve fyzických prodejnách, tak v e-shopech čím dál tím častěji pořizují věrnostní karty. Věrnostní kluby mají výhody pro obě strany – zatímco zákazníci mohou kombinovat slevy a nakoupit ještě výhodněji, prodejci zvyšují prodeje. Čísla jsou jasná. Prodejcům, kteří svým zákazníkům nabízí věrnostní program se slevami, tvoří držitelé karet třetinu tržeb.

Promocodius je online platforma, která nabízí aktuální kupóny, nabídky a slevy pro tisíce známých a předních prodejců. Založena byla v roce 2016. Působí na Ukrajině, v České republice, Polsku, na Slovensku, v Rumunsku, Švédsku, Dánsku, Finsku, Norsku, Španělsku, Mexiku, Spojených státech a Turecku.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: komerční tisková zpráva



Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ministerstvo zdravotnictví: Novela zákona umožní studentům pracovat dříve v nemocnicích

19:15 Ministerstvo zdravotnictví: Novela zákona umožní studentům pracovat dříve v nemocnicích

Ministerstvo zdravotnictví navrhuje umožnit studentům vybraných zdravotnických oborů dřívější nástup…