MHMP: Datové centrum Chodovec pod taktovkou velkých IT firem

07.03.2018 11:32 | Zprávy

Rada hl. m. Prahy schválila zakázku na dodávku vybavení pro Datové centrum 5 Chodovec. Jedná se o sesterské úložiště pro Datové centrum 4 - Kongresové centrum, kde kvůli kompatibilitě musí být použit stejný hardware.

MHMP: Datové centrum Chodovec pod taktovkou velkých IT firem
Foto: Hans Štembera
Popisek: Budova pražského magistrátu

Na problémy s dřívější zakázkou jsme již upozorňovali (https://praha.pirati.cz/zakazka-psana-na-miru.html). Vedení města si tak nechalo svázat ruce od firem, které nabídly metropoli nevýhodné a nepotřebné vybavení. Dvakrát po sobě. Namísto hledání vhodného řešení od různých dodavatelů si Praha nechala od velkých firem říci, co přesně má být v datovém centru použito za hardware, a napsala jej do zadávací dokumentace. Bylo tak předem jasné, jaké konkrétní produkty město nakoupí.

Namísto toho, aby Praha uskutečnila jednu zakázku na obě datová centra, rozdělila ji na dvě. První za 34 381 818,9 Kč a druhou za 43 295 297 Kč. Příprava zakázky proběhla navíc zcela bez diskuze ve výboru pro legislativu, veřejnou správu a informatiku (který je v gesci primátorky Krnáčové) a opoziční zastupitelé se tak nemohli k dané věci vyjádřit. „Tohle je přesně ten způsob, který mi vadí na těchto zakázkách. Přijde technický návrh, kterému lajk nemá šanci rozumět, nedá se možnost probrat jej s opozicí a pak se to schválí,“ dodává k tomu Ondřej Kallasch, pražský zastupitel za Piráty.

Co jsou konkrétní problémy uvedené zakázky?

Některé specifikace jsou převzaty z marketingových letáků konkrétních dodavatelů ke konkrétním produktům (např. Hewlett-Packard, Cisco).
Předimenzované požadavky na server, které splňuje jen několik málo výrobků. Přitom by bylo vhodnější pořídit více serverů místo jednoho.
V rámci diskového pole je požadována podpora Dockeru, což je technologie, která se na MHMP nepoužívá a ani ve strategických dokumentech není zavedena. Piráti sami tuto technologii používají, ale nemyslíme si, že je vhodná pro nasazení v rámci pražského magistrátu.
Další využívání technologií (např. VMware, Oracle), které lze nahradit otevřenými alternativami a snížit tak závislost města na jediném dodavateli a získat ve výsledku lepší cenu.
V případě takto odborné zakázky bychom doporučili postupovat formou soutěžního dialogu, aby se případné problematické části opravily, a zakázka byla reálně otevřenou pro celou šíři možných dodavatelů.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Jana Krutáková byl položen dotaz

Jak bude to zálohování fungovat v praxi? A je to už definitivní věc?

Dobrý den, to budu muset pet lahve nebo plechovky vracet v původním stavu, tzn. nesešlapané apod.? Někdo tvrdí, že budou muset dokonce mít i etiketu. To jako fakt? Proč se ptám na tu deformaci, jestli je to tak, tak nevím, kde je mám skladovat a vůbec mi celý ten systém záloh přijde nesmysl. Podle m...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Celní správa: Zadržené zboží na tržnicích v hodnotě téměř 32 milionů korun

22:28 Celní správa: Zadržené zboží na tržnicích v hodnotě téměř 32 milionů korun

Karlovarští celníci zajistili od začátku září na tržnicích ve svém regionu zboží podezřelé z porušen…