„V současné době slavíme 100 let od oficiálního uvedení hry R.U.R. od Karla Čapka, kde poprvé zaznělo slovo robot. Umělá inteligence a robotika nyní už není budoucností, ale nedílnou součástí každodenního života s potenciálem pro rozvoj prosperity a konkurenceschopnosti České republiky,“ říká vicepremiér a ministr průmyslu a obchodu Karel Havlíček a dodává: „Našimi tradičně silnými odvětvími jsou průmysl a kybernetická bezpečnost. Proto je naší ambicí stát se centrem spolupráce nejlepších vědců a vývojářů a spojit úsilí při vývoji umělé inteligence ve prospěch lidí. Chceme, aby umělá inteligence byla nejen důvěryhodná, bezpečná a zodpovědná, ale především, aby pomáhala lidem a přispěla k řešení problémů a zajištění bezpečí. Právě proto jsme podpořili i Robothon 2021.“
„Mám radost, že jsme podpořili akci k tomuto výročí, při kterém jsme si připomněli, že v České republice máme mnoho talentů a světově unikátních projektů v oblasti umělé inteligence a robotiky. Ještě větší radost mám z toho, že můžeme ocenit dvojici mladých a nadějných týmů, jejichž aplikace umělé inteligence se zaměřují na pomoc se skutečnými problémy lidí,“ říká náměstek ministra průmyslu a obchodu pro digitalizaci a inovace Petr Očko, který virtuálně předával hlavní cenu, a dodává: „Děkuji organizátorům Robothonu 2021 i všem účastníkům za unikátní robotický hackahton a skvělou připomínku toho, že Česko je kolébkou slova robot.“
Robothon se zaměřil na výzvy současnosti a způsob, jak na ně robotika může reagovat. Organizátoři spolu s partnery připravili osm klíčových oblastí, které se na Robothonu řešily. První místo získal tým Matyáše Boháčka, který je zároveň jedním z dvojice oceněných MPO. „S naším projektem si klademe za cíl komplexně řešit rostoucí problém s fake news a dezinformacemi na internetu. Nechceme ale jen říkat, co je a není pravda. Naopak chceme ukázat, na co konkrétně by si měl dát uživatel při čtení zpráv online pozor. Je samozřejmě i spousta znaků dezinformačních článků, na které se uživatel snadno podívat nemůže, a právě tam vstupuje do hry náš AI engine, který mu vždy kryje záda. Snažíme se přitom proces v pozadí ztransparentnit a přesně pojmenovávat jednotlivé faktory, které při rozhodování hrály roli,“ říká Matyáš Boháček.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva