V rámci kampaně se uskuteční v Evropě tisíce rozličných akcí, které poskytnou zájemcům bez ohledu na věk nebo úroveň předchozích zkušeností příležitost vyzkoušet si stavět roboty, automaticky zpracovávat data z webu, programovat svoje první hry či mobilní aplikace.
„Způsob, jakým pracujeme, komunikujeme, ale i jak myslíme, se pod vlivem rychle se vyvíjejících technologií zásadně mění. Chceme-li se na těchto změnách podílet, a ne se jim pouze přizpůsobovat, nestačí umět technologie jen využívat. Vítám proto aktivity, které se v rámci týdne programování konají a které přispívají k digitální gramotnosti našich žáků,“ říká ke kampani ministryně školství Kateřina Valachová.
Jak se zapojit?
Ke kampani se může přidat kdokoliv, kdo během podzimu 2015 uspořádá a zaregistruje konkrétní akci na podporu programování a informatiky. Jako podporu zapojení školám a dalším organizacím sestavili ambasadoři Týdne programování seznam zdrojů a nástrojů pro úvodní seznámení s programováním a informatikou. Aktivity pokrývají různou úroveň náročnosti i různá témata, mnohé lze uplatnit i bez předchozích znalostí a náročné přípravy.
Pro učitele, kteří by rádi výuku programování sami vyzkoušeli a potřebují více informací, se 12. 10. odpoledne uskuteční pásmo webinářů. Nejjednodušší je zkusit si zvlášť připravenou mimosoutěžní sadu úloh z Bobříka informatiky tradiční mezinárodní soutěž rozvíjející informatické myšlení, letos se koná 9. – 13. listopadu). Nebývale snadné je programování pro začátečníky.
Strategie digitálního vzdělávání a Rok průmyslu a technického vzdělávání
Podle zjištění Evropské komise bude v Evropě v nejbližších letech chybět na 900 000 ICT profesionálů, dovednosti související s informatikou se přitom stávají nenahraditelné v každém oboru. Česká republika má velký potenciál pro růst v oblasti informačních technologií, úkolem vzdělávacího systému je tento potenciál podpořit od počátku školní výuky. Strategie digitálního vzdělávání do roku 2020 reaguje na změny ve společnosti související s rozvojem digitálních technologií a jejich využíváním. Její priority jsou, kromě otevřeného vzdělávání, rozvoj digitálních kompetencí a rozvoj informatického myšlení žáků, tedy uplatňování principů informatiky a digitálních technologií při řešení nejrůznějších problémů – tak, jak to dělají informatici.
V České republice pomáhá kampaň organizovat Jednota školských informatiků společně s Národním centrem bezpečnějšího internetu. Právě porozumění principům fungování digitálních technologií totiž zásadně zvyšuje bezpečnost jejich používání.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva