O účast na zážitkové podobě muzejní výuky byl mezi školami nadstandardní zájem. Účelem programu je ověřit vliv zážitkové pedagogiky na zvýšení kvality výuky společenskovědných, ale i přírodovědných předmětů ve vzdělávacích oblastech Člověk a jeho svět, Člověk a společnost, Člověk a příroda a Umění a kultura.
„Jen za první pololetí letošního školního roku bylo v rámci pokusného ověřování realizováno přes šest set vzdělávacích exkurzí s celkovou účastí 31 tisíc 340 žáků,“ uvedla ředitelka Národního pedagogického muzea a knihovny J. A. Komenského, které je koordinátorem ověřování, Markéta Pánková a pokračovala: „Na probíhající výuku v muzeích a památnících, při které se rozšiřují znalosti a dovednosti žáků, jsme od učitelů zaznamenali velice pozitivní ohlasy, za pokračování tohoto pokusného ověřování jsme proto rádi,“ dodala ředitelka Pánková.
Ve školním roce 2018/2019 se rozšíří jak zaměření programu, tak i nabídka spolupracujících paměťových institucí. Bude se ověřovat dopad do školní vzdělávací praxe a následně se zváží možnosti zapracování zážitkové formy muzejní výuky do Rámcových vzdělávacích programů.
V současnosti můžou žáci v rámci pokusného ověřování navštěvovat například tyto státem zřizované muzea a památníky – Národní muzeum, Národní pedagogické muzeum a knihovna J. A. Komenského, Slezské muzeum v Opavě, Moravské zemské muzeum, Husitské muzeum v Táboře, Památník Lidice, Skanzen a Zámek Strážnice a některé hrady a zámky ve správě Národního památkového ústavu.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva