Mramorový ochoz, paternoster, „Husákův byt“ nebo unikátní kryt s pracovním stolem Gustáva Husáka v suterénu. To je jen krátký výčet zákoutí budovy Ministerstva dopravy, která se v rámci akce otevřela veřejnosti. Všechna spojuje jedna věc, po velkou většinu roku se do nich návštěvníci nepodívají.
Celý prohlídkový okruh začínal ve vstupním vestibulu, který ministr dopravy Martin Kupka považuje za jeden z nejkrásnějších prostorů. „Budova byla dostavěna na začátku 30. let, kdy za první republiky vznikaly krásné a velkorysé stavby. A právě tento vestibul tuto architektonickou epochu odráží,“ popisuje ministr.
Návštěvníci mohli obdivovat architekturu Antonína Engela, prohlédnout si mohli ale také citlivou rekonstrukci kancelářských místností i některé původní vybavení. Pod dohledem zkušených průvodců nahlédli také do hlavních jednacích místností resortu, kde probíhají klíčová jednání pro budoucnost české dopravy.
Prohlídková trasa vedla také přes pracovnu ministra dopravy Martina Kupky, který příchozí zájemce na ministerstvu osobně přivítal. „Těší mě zájem lidí o ministerstvo, zajímají se nejen o historii, ale i o současnost, o to, co všechno má resort na starosti, co všechno roste v dopravní infrastruktuře,“ říká ministr.
Do akce Open House Praha (více ZDE) se resort dopravy zapojil podruhé.
Historie budovy ministerstva
Se vznikem Československa bylo potřeba postavit mnoho nových staveb pro sídla významných státních institucí. Jednou z nich je i novoklasicistní budova ministerstva dopravy, dříve železnic, na vltavském nábřeží.
Monumentální stavba byla od roku 1960 až do sametové revoluce centrem totalitního režimu – právě odtud řídil zemi Ústřední výbor KSČ. Jeho nejvyšší představitelé tu měli dokonce své byty, svého času tu pobýval i komunistický prezident Gustáv Husák.
Dnes budova slouží opět svému původnímu účelu, tedy jako sídlo Ministerstva dopravy, zhruba stejnou část kanceláří využívají pak České dráhy nebo zde mají svoje kanceláře i zaměstnanci Úřadu vlády nebo Ředitelství vodních cest.
Prohlídka ministerstva umožňuje návštěvníkům seznámit se nejen s pohnutou minulostí původního ministerstva železnic, ale i současným využitím budovy či samotnými úkoly ministerstva.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva