Nová pravidelná železniční linka představuje konkurenceschopnou a ekologickou alternativu silniční dopravě. Vlaky budou z obou destinací vyjíždět až třikrát týdně, jejich cesta bude trvat 26 hodin.
„Přístav v Antverpách dosud není českými vývozci tolik využíván, je dobře, že nyní dostali novou alternativu pro námořní spojení, která je rychlá a dobře organizovaná. Přístav nyní navíc roste a rozšiřuje své služby,“ řekl náměstek ministra dopravy Kamil Rudolecký. Železniční spojení, na jehož provozu se podílí belgická společnost B Logistics s českým partnerem ČD Cargo, poskytne českým vývozcům novou možnost napojení na námořní dopravu v antverpském přístavu. Ten je velmi výhodnou destinací hlavně pro zámořské přepravy. Pro mnoho rejdařství jsou totiž Antverpy prvním i poslední přístavem v Evropě. Díky tomu se transportní čas pro zákazníky zkrátí např. v porovnání s přístavem Hamburg minimálně o 48 hodin. Přístav Antverpy přitom dosud není českými firmami příliš využíván.
ČR se otevřením přímé linky Antverpy - Ústí nad Labem napojila na baltsko-severomořský železniční koridor, díky kterému se urychlí i doprava do Rotterdamu či obchodních metropolí v severní Francii. Spojení mezi ČR a přístavem v Antverpách poskytne možnosti dopravy všech konvenčních nákladů. Do konce roku chce ČD Cargo na této lince přepravit asi 120.000 tun nákladu, což odpovídá 6 000 kamiónů.
Jde o součást sítě tzv. systémových vlaků, prostřednictvím kterých belgický železniční dopravce SNCB Logistics nabízí mezinárodní přepravu formou jednotlivých zásilek a skupin vozů. Klienti mají možnost nakládky a vykládky ve 215 místech v Belgii a na téměř 1 000 místech v České republice.
Informace o zavedení nové linky byla na českém trhu přijata s velkým zájmem a v současné době denně dochází poptávky na tyto přepravy.
![](/Content/Img/content-lock.png)
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva