Podle metodiky užívané v Evropě pak přišlo o život 610 lidí (do 30 dní od dopravní nehody). Zároveň bylo těžce zraněno 2580 lidí. Předpoklad Národní strategie bezpečnosti silničního provozu byl však v počtu usmrcených nižší ještě o 81 lidí a u těžce zraněných o 25 lidí. Informaci dostala na svém pondělním jednání vláda.
„Stále platí, že nejčetnější příčinou dopravních nehod řidičů motorových vozidel zůstává nevěnování se řízení, špatné otáčení nebo couvání a nedodržení bezpečné vzdálenosti. Nejtragičtějším příčinám nehod neustále vévodí nepřizpůsobení rychlosti dopravně technickému stavu vozovky, vjetí do protisměru a nevěnování se řízení,“ zmiňuje Martin Farář, vedoucí BESIPu.
Plnění dílčích cílů národní bezpečnostní strategie
Při porovnání plnění dílčích cílů stanovených ve strategii mezi rokem 2016 a 2015 došlo u všech dílčích cílů v roce 2016 k poklesu počtu usmrcených osob. Je třeba vyzdvihnout pozitivní výsledek snížení závažných následků nehod způsobených mladými řidiči motorových vozidel, nehod způsobených řízením vozidla pod vlivem alkoholu a jiných návykových látek, nepřiměřenou rychlostí a agresivním způsobem jízdy. Také významně poklesly počty usmrcených cyklistů, motorkářů a chodců, strategie však zároveň počítala s ještě nižším počtem usmrcených chodců a motorkářů. Negativní zůstává stav vývoje závažných následků nehod dětí (v drtivé většině v podobě spolujezdců) a následků nehod s účastí osob starších 65 let.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva