„Šmejdi opět dokazují, proč si své jméno zaslouží. Znovu se vydávají za pracovníky našeho úřadu, nebo si rovnou vymýšlejí pohádky o úřadu zcela novém, který má pomáhat lidem, kteří nyní spadají pod dodavatele poslední instance. Stížností zatím máme jen několik desítek, ale spotřebitelé si svou chybu většinou uvědomí až později, když po nich někdo vymáhá pokuty, což je pozdě. Proto naše varování přichází teď, než stížností budou tisíce," říká Ladislav Havel, člen Rady ERÚ.
To, že telefonát nepochází z ERÚ ani jiného úřadu, lidé poznají snadno. Žádný úřad totiž neprodává energie a nesmí doporučovat konkrétní dodavatele energií. Dalším charakteristickým rysem podvodníků bývá tvrzení, že nic není závazné a lidé si své rozhodnutí mohou kdykoliv rozmyslet.
Podobné rádoby nezávazné nabídky bývají samozřejmě závazné. Spotřebitel totiž může smlouvu uzavřít i po telefonu. Dostat se z ní bývá o poznání složitější, a když od smlouvy nestihne včas odstoupit, do 14 dnů, končí taková nabídka zpravidla sankcí.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva