Ministerstvo spravedlnosti: Vláda schválila nařízení o nezabavitelných částkách

22.12.2022 19:38 | Tisková zpráva

Ministerstvo spravedlnosti předložilo a vláda schválila, nařízení o nezabavitelných částkách. Nařízení se týká výpočtu základní částky, která nesmí být sražena dlužníkovi z měsíční mzdy při výkonu rozhodnutí, a o stanovení částky, nad kterou je mzda postižitelná srážkami bez omezení.

Ministerstvo spravedlnosti: Vláda schválila nařízení o nezabavitelných částkách
Foto: justice.cz
Popisek: Ministerstvo spravedlnosti ČR

Ministerstvo spravedlnosti novelizaci nařízení vlády předložilo v reakci na Ministerstvem práce a sociálních věcí přeložené novely zákona mj. o státní sociální podpoře a životním existenčním minimu. S ohledem na uvedené předpisy dochází k razantnímu navýšení dosavadních proměnných, ze kterých se nezabavitelná částka podle nařízení počítá.

V současné době se výše nezabavitelné částky vypočítává následovně:

- pro dlužníka bez vyživované osoby je výše nezabavitelné částky cca 11.000 Kč
- pro dlužníka s jednou vyživovanou osobou je to cca 15.000 Kč.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Radek Rozvoral byl položen dotaz

Politické neziskovky

Slibujete ukončit financování všech politicky zaměřených neziskovek z rozpočtu. Máte jejich seznam? Dost by mě zajímalo, které to jsou. A ještě kdo přesně teď rozhoduje, kolik která neziskovka dostane? Protože mě přijde, že je řada těch, co opravdu pomáhají, ale stát jim nepřispívá a je smutné, koli...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Česká pošta je chytrou podatelnou Zdravotní pojišťovny Ministerstva vnitra

22:03 Česká pošta je chytrou podatelnou Zdravotní pojišťovny Ministerstva vnitra

Od začátku března je možné na pěti vybraných pobočkách České pošty realizovat podání žádosti pro Zdr…