Ministerstvo vnitra od července umožnilo občanům České republiky jednodušší komunikaci s úřady. Portál občana na gov.cz nabízí 37 elektronických služeb, ke kterým se občan může přihlásit díky eObčance. Ta zaručuje zejména bezpečné prokázání jeho totožnosti online, a to na nejvyšší možné úrovni. Občan tak může bez chození na úřad získat např. výpis z rejstříku trestů nebo eRecept, informovat se o neschopence, zjistit informace o svém důchodu. Další služby budou přibývat postupně.
„Občané mají o přístup k elektronickým službám zájem. Od spuštění Portálu občana na gov.cz jsme jen za týden zaznamenali 50 000 návštěv, což předčilo naše očekávání. Vzhledem k období prázdnin to považujeme za obzvlášť dobrý výsledek. Nejčastěji občané na portál přicházejí dopoledne mezi 9:00 a 10:00 ráno nebo potom po 19:00 večer,“ řekl náměstek ministra vnitra pro informační a komunikační technologie Jaroslav Strouhal. Na webu gov.cz se kromě přihlášení do Portálu občana může návštěvník dozvědět veškeré informace související s pořízením eObčanky či využíváním elektronických služeb.
„Zatím jsme skutečně na začátku, celý systém dále vyvíjíme a vylepšujeme,“ doplnil ředitel odboru eGovermentu Roman Vrba. „Podle našich údajů bylo vydáno už dvanáct tisíc eObčanek, z čehož si více než třetina dospělých rovnou aktivovala elektronický čip, což nás samozřejmě těší. Věřím, že až si občané vyzkouší, jak jim online komunikace s úřady šetří čas a zjednodušuje život, bude lidí využívajících elektronické služby přes Portál občana rychle přibývat.“
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva