Odstávku jsme naplánovali tak, aby co nejméně omezila možnost žádat o výpisy a využívat další služby systému. K migraci aplikací a dat na nové technické vybavení tak dojde v noci z pátku na sobotu, o víkendu a během svátku 28. října. Přesto se za případné komplikace omlouváme.
„Informaci o odstávce zveřejňujeme dopředu, aby si lidé případně mohli zajistit výpis na Czech POINTu v předstihu. Výpisy si totiž nebude možné vyřídit ani na Portálu veřejné správy,“ uvedl ředitel odboru eGovernmentu Roman Vrba s tím, že přechod na novou infrastrukturu v budoucnu umožní zvýšení kvality i bezpečnosti systému.
7402 kontaktních míst
Od pátečního večera do úterního rána nebude možné využít žádné služby, které Czech POINT běžně nabízí, tedy např. výpis bodového hodnocení řidiče, výpis z rejstříku trestů či z katastru nemovitostí, zřízení nových datových schránek nebo služby autorizované konverze. Využít nebude možné ani úřednické prostředí CzechPOINT@office, např. pro zápisy do evidence obyvatel, evidence přestupků atd. Přihlásit se nepůjde ani do informačních systémů využívajících služeb JIP/KAAS.
Kontaktní místa Czech POINT nabízejí od roku 2008 možnost získat na jednom místě např. výpisy, kvůli kterým do té doby lidé museli obcházet každý úřad zvlášť. Více než sedm tisíc poboček Czech POINT je dnes na úřadech, pobočkách České pošty, u notářů nebo na 58 zastupitelských úřadech v zahraničí. Za 11 let vydal Czech POINT přes 22 milionů výpisů.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV