„Dlouhodobě pracujeme na tom, aby ti, co nechtějí na krajský úřad chodit, nemuseli. Proto neustále rozšiřujeme možnosti elektronické komunikace a motivujeme občany, aby tuto formu jednání využívali. Koronavirus nejlépe ukázal, že to je správný trend,“ uvedl ředitel Krajského úřadu Moravskoslezského kraje v Ostravě Tomáš Kotyza s tím, že díky dlouhodobé snaze o digitalizaci procesů veřejné správy mohl moravskoslezský krajský úřad snadněji než jiné přejít kvůli pandemii koronaviru do nouzového stavu. Všechny činnosti v samostatné i přenesené působnosti vykonává jako doposud, omezil pouze osobní kontakt s veřejností.
„Moravskoslezský kraj je prvním krajem v Česku, který nyní zveřejnil své formuláře prostřednictvím Ministerstva vnitra na Portálu občana, a nabízí tak lidem možnost EPODÁNÍ s 20procentní slevou na správním poplatku,“ řekl ředitel krajského úřadu Tomáš Kotyza.
Upozornil, že tyto správní poplatky lze od začátku roku uhradit také prostřednictvím nově vzniklé platební brány. „Nově mohou občané k využití těchto služeb použít také identifikaci prostřednictvím bankovní Identity, která slouží jako nástroj pro bezpečné a zaručené ověření totožnosti uživatele online služeb veřejné správy,“ dodal Tomáš Kotyza.
Krajský úřad Moravskoslezského kraje v Ostravě připravuje další novinku, která usnadní komunikaci s úřadem také klientům se sluchovým nebo kombinovaným postižením - spuštění Tiché linky. „Klienta s tímto postižením vyzvedne na recepci krajského úřadu úředník, který se pomocí tabletu spojí s tlumočníkem do znakové řeči. Ten komunikaci online přeloží nebo ji online přepíše. Umožní to aplikace na rozhraní webových stránek. I lidé se sluchovým postižením tak u nás budou moci bez obav a bez bariér vyřídit vše, co potřebují,“ uzavřel ředitel krajského úřadu Tomáš Kotyza.
Portál služeb Moravskoslezského kraje (ZDE):
- Téměř „bez papíru“ mohou lidé komunikovat s Krajským úřadem Moravskoslezského kraje v Ostravě od začátku loňského roku.
- Vyřídit si své záležitosti z tepla domova jim umožňuje Portál služeb. Uživatelsky přívětivý portál nabízí efektivní elektronickou komunikaci, šetří tak občanům i veřejné správě čas a peníze.
- Je místem, kde jsou srozumitelnou a vizuálně atraktivní formou koncentrovány všechny služby včetně potřebných informací, formulářů, které veřejnosti krajský úřad nabízí. Zároveň informuje o veškerých dotacích a vybraných službách Moravskoslezského kraje a státu.
- Jeho součástí je i Portál pacienta, jehož prostřednictvím se může občan objednat k lékaři, má přístup ke své zdravotnické dokumentaci nebo si objedná zdravotnickou dopravní službu.
- Devadesát procent podání je možné vyřídit bez nutnosti osobního kontaktu. Pokrývají tak všechny životní situace, kdy to legislativa umožňuje a věc lze řešit bez osobní účasti.
- V roce 2020 byly elektronické služby krajského portálu služeb využity u 2835 podání.
- Krajský úřad MSK je prvním úřadem v zemi, který má svého softwarového robota.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva