Herbeck zvítězil suverénně stylem start - cíl, na stříbrného Němce Tommyho Tulpeho s vozem Audi R8 Le Mans měl v cíli náskok více než 19 vteřin. I ve druhém krátkém závodě to vypadalo pro domácího jezdce více než nadějně, svým soupeřům se stále vzdaloval. Problémy však nastaly ve 14. z celkem devatenácti kol, kdy dosud jasně vedoucího Herbecka zradila technika a ze závodu musel odstoupit. V cíli se tak z prvenství radoval Tulpe, následován nizozemským jezdcem Henkem Thuisem na voze Porsche 991 GT3 R. Bronzovou příčku v obou sprintových závodech opanoval Němec Benni Hey, který pilotuje Porsche 997 GT3 Cup.
Smůlu měl další český účastník seriálu Dennis Waszek se žlutým Ferrari 430 GT3. Pro potíže s technikou v kvalifikaci vyrážel do prvního krátkého závodu z posledního místa na roštu. Skvělou jízdou se však postupně propracoval až na třetí pozici. Bohužel, vůz opět vypověděl službu. Ve druhém krátkém závodě pak Waszek dojel osmý. „Jezdec počítal i s účastí ve vytrvalostním hodinovém závodě. Jak nám však sdělil jeho otec, Ferrari odešla převodovka,“ vysvětlil divákům moderátor Radek Jirgl.
Vytrvalostní hodinovky se nezúčastnil ani Herbeck. Třetí český účastník seriálu DMV Martin Jansa z týmu Action Racing Mania se svým vozem Porsche 991 GT3 Cup do Mostu vůbec nedorazil. Na sever Čech nepřijel ani původně avizovaný bývalý pilot F1 Rakušan Karl Wendlinger s Mercedesem Benz SLS AMG GT3. Naopak potěšil Švýcar Egon Allgäuer na Ferrari 458 GT3, kterého si mostečtí fanoušci pamatují ještě jako pilota okruhového tahače evropského šampionátu ze soubojů na autodromu.
Z vítězství ve třetím sobotním závodě na 60 minut se tak radoval Nizozemec Henk Thuis, ale ne nadlouho. Komisaři jej totiž po penalizaci odsunuli na čtvrté místo za to, že v povinné přestávce nedodržel předepsanou dvouminutovou pauzu. Zvítězila tak posádka Tommy Tulpe – Christoph Dupré před Bennim Heyem. Na bronzovou příčku se posunula dvojice Sebastian Amosse – Evi Eisenhammer s vozem Norma.
První závod série DMV GTC se jel na německém Hockenheimringu v roce 1990. Postupně přibývaly další okruhy v Německu a posléze i v jiných zemích, například Holandsku, Belgii, Lucembursku, Francii, Rakousku, České republice či Itálii.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva