Mostecká premiéra poháru DMV se vydařila, radoval se i český jezdec

24.09.2016 18:42 | Zprávy

Premiéra závodů poháru DMV Gran Turismo Touring Car Cup na mosteckém autodromu 23. a 24. září se vydařila. Zejména nádherné sobotní počasí s letními teplotami přilákalo do ochozů slušnou návštěvu. Evropský okruhový seriál pro cestovní vozy a GT speciály nabídl atraktivní podívanou na krásné, silné a superrychlé stroje. V prvním ze dvou sprint závodů na 30 minut se diváci dokonce mohli radovat z vítězství českého jezdce Antonína Herbecka na voze Pagani Zonda.

Mostecká premiéra poháru DMV se vydařila, radoval se i český jezdec
Foto: Autodrom Most.
Popisek: Mostecká premiéra poháru DMV se vydařila.

Herbeck zvítězil suverénně stylem start - cíl, na stříbrného Němce Tommyho Tulpeho s vozem Audi R8 Le Mans měl v cíli náskok více než 19 vteřin. I ve druhém krátkém závodě to vypadalo pro domácího jezdce více než nadějně, svým soupeřům se stále vzdaloval. Problémy však nastaly ve 14. z celkem devatenácti kol, kdy dosud jasně vedoucího Herbecka zradila technika a ze závodu musel odstoupit. V cíli se tak z prvenství radoval Tulpe, následován nizozemským jezdcem Henkem Thuisem na voze Porsche 991 GT3 R. Bronzovou příčku v obou sprintových závodech opanoval Němec Benni Hey, který pilotuje Porsche 997 GT3 Cup.

Smůlu měl další český účastník seriálu Dennis Waszek se žlutým Ferrari 430 GT3. Pro potíže s technikou v kvalifikaci vyrážel do prvního krátkého závodu z posledního místa na roštu. Skvělou jízdou se však postupně propracoval až na třetí pozici. Bohužel, vůz opět vypověděl službu. Ve druhém krátkém závodě pak Waszek dojel osmý. „Jezdec počítal i s účastí ve vytrvalostním hodinovém závodě. Jak nám však sdělil jeho otec, Ferrari odešla převodovka,“ vysvětlil divákům moderátor Radek Jirgl.   

Vytrvalostní hodinovky se nezúčastnil ani Herbeck. Třetí český účastník seriálu DMV Martin Jansa z týmu Action Racing Mania se svým vozem Porsche 991 GT3 Cup do Mostu vůbec nedorazil. Na sever Čech nepřijel ani původně avizovaný bývalý pilot F1 Rakušan Karl Wendlinger s Mercedesem Benz SLS AMG GT3. Naopak potěšil Švýcar Egon Allgäuer na Ferrari 458 GT3, kterého si mostečtí fanoušci pamatují ještě jako pilota okruhového tahače evropského šampionátu ze soubojů na autodromu.

Z vítězství ve třetím sobotním závodě na 60 minut se tak radoval Nizozemec Henk Thuis, ale ne nadlouho. Komisaři jej totiž po penalizaci odsunuli na čtvrté místo za to, že v povinné přestávce nedodržel předepsanou dvouminutovou pauzu. Zvítězila tak posádka Tommy Tulpe – Christoph Dupré před Bennim Heyem. Na bronzovou příčku se posunula dvojice Sebastian Amosse – Evi Eisenhammer s vozem Norma.

První závod série DMV GTC se jel na německém Hockenheimringu v roce 1990. Postupně přibývaly další okruhy v Německu a posléze i v jiných zemích, například Holandsku, Belgii, Lucembursku, Francii, Rakousku, České republice či Itálii.

Akciová společnost AUTODROM MOST provozuje stejnojmenný závodní okruh. Budoval se v letech 1978 až 1983 v místě bývalého povrchového hnědouhelného dolu Vrbenský. Nápad na stavbu autodromu sice vznikl v souvislosti s automobilovými a motocyklovými závody, hned od počátku se ovšem počítalo s jeho využitím i pro jiné účely. Autodrom tak brzy ožil také testováním závodních i nově vyvíjených vozů, výcvikem řidičů speciálních vozidel sanitních, hasičských nebo policejních, závodnickými školami či kurzy bezpečné jízdy. Tuto úlohu převzal později polygon, vybudovaný v areálu závodního okruhu v roce 2005. Stále je největším a nejkomplexnějším zařízením svého druhu v České republice, které svou dispozicí, instalovanými technologiemi a dalšími navazujícími aktivitami nabízí na ploše 13 hektarů jedinečné podmínky pro výuku a výcvik řidičů ve všech oblastech problematiky řízení vozidel veškerých druhů a tonáží.
 
AUTODROM MOST pořádá v současné době ve stejnojmenném areálu tuzemské i mezinárodní závody motocyklů, cestovních vozů, trucků, vytrvalostní závody a nově také rallysprintový závod. Do budoucna chystá vedení firmy další novinky nejen v oblasti motoristického sportu. Cílem je otevřít areál autodromu a polygonu široké veřejnosti a vytvořit z něj navštěvované centrum, jež bude součástí sportovního, společenského a kulturního života regionu po celý rok.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Jana Krutáková byl položen dotaz

Jak bude to zálohování fungovat v praxi? A je to už definitivní věc?

Dobrý den, to budu muset pet lahve nebo plechovky vracet v původním stavu, tzn. nesešlapané apod.? Někdo tvrdí, že budou muset dokonce mít i etiketu. To jako fakt? Proč se ptám na tu deformaci, jestli je to tak, tak nevím, kde je mám skladovat a vůbec mi celý ten systém záloh přijde nesmysl. Podle m...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

HZS ČR: Požáry vícepodlažních a výškových stavbách patří k nejnebezpečnějším

19:25 HZS ČR: Požáry vícepodlažních a výškových stavbách patří k nejnebezpečnějším

Zdolávání požárů ve vícepodlažních budovách a výškových stavbách má mnohá specifika. V budově může b…