Kontroloři se zaměřili na výdaje za nákup kancelářských potřeb, jazykové vzdělávání, poradenské služby nebo ostrahu a úklid budov jednotlivých resortů. Prověřili výdaje v letech 2013 a 2014 za téměř 245 milionů korun. Nehospodárný postup při vynakládání peněz zjistili kontroloři u všech tří ministerstev. Chyby našli i v účetnictví a zadávání veřejných zakázek.
Kontroloři zjistili, že MO nesprávně zadávalo zakázky na nákup kancelářských potřeb a tonerů jako zakázky malého rozsahu. Celková hodnota dodávek byla ale v kontrolovaných letech 79 milionů korun bez DPH. Překročila tak limit daný zákonem pro tento typ zakázek. MO proto nemohlo vybírat z více nabídek a vybrat případně výhodnějšího dodavatele. Ministerstvo tímto postupem porušilo rozpočtovou kázeň. Při kontrole výdajů za kancelářské potřeby NKÚ také zjistil, že cena za jedno balení 500 kusů kancelářského papíru A4 se u jednotlivých resortů výrazně lišila. V kontrolovaných letech za něj ministerstva platila od téměř 67 korun do téměř 86 korun.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva