Nekonečný výčet dat, přehlídka někdejších majitelů nebo pověsti o kouzelném zrcadle, které visí snad na každém druhém zámku. Tak takovou prohlídku byste na objektech ve správě Národního památkového ústavu rozhodně neměli zažít. Tomu má napomoci i právě probíhající dotazníkové šetření, které na vybraných dvaceti dvou památkových objektech různého typu a s odlišnou návštěvností zkoumá spokojenost turistů. „Návštěvníci mohou prostřednictvím dotazníku vyjádřit svá očekávání a názory týkající se způsobu prezentace památek. Výsledky průzkumu poslouží jako jeden z podkladů pro vytvoření modelu revitalizace průvodcovské služby v rámci Národního památkového ústavu”, upřesňuje členka výzkumného týmu Vendula Hnojská a dodává: „Data sbíráme nejen od návštěvníků, ale též od průvodců, ze sylabů, od kastelánů, zaměstnanců památek, ze sociálních sítí, knih přání a stížností nebo filmů.”
Výzkum bude probíhat do konce září. Data od více než 3100 respondentů vyhodnotí sociologové do konce tohoto roku. Výzkum je součástí projektu NAKI II Prezentace a interpretace historického prostředí jako nedílná součást kulturní výchovy a vzdělávání v čase nových médií a tzv. tekuté modernity. Řešitelem projektu je Národní památkový ústav a Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy v Praze.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva