Na český trh vstupuje VAM R1, dosud nepřekonaný zabezpečovací systém aut

20.09.2014 19:38 | Zprávy

Unikátní zabezpečovací systém VAM R1 je nyní k dostání i na českém trhu. Za dobu svého 14letého fungování na Slovensku nebyl dosud nikdy překonán, díky své jedinečné konstrukci je totiž odolný i vůči nejmodernějším způsobům krádeže.

Na český trh vstupuje VAM R1, dosud nepřekonaný zabezpečovací systém aut
Foto: Hans Štembera
Popisek: Silnice, ilustrační foto

Zabezpečovací systém VAM R1 lze použít ve vozidlech všech továrních značek i jejich typů, stejně jako u všech druhů motorů. Systém se skládá z pevné části, která je zabudovaná v dosahu řidiče tak, aby esteticky nenarušovala interiér, a z vyjímatelné dekódovací kazety. Tuto kazetu si řidič po opuštění vozidla bere s sebou. Bez ní není možné žádným způsobem vozidlo nastartovat, a to ani v případě použití originálního klíče k vozidlu. Každá kazeta je konstruována unikátně a ani ten, kdo zabezpečovací systém do vozidla montuje, nezná konkrétní kombinaci. Tím se eliminuje riziko úniku informací a jejich následného zneužití.

„Za 14 let zkušeností s tímto systémem na Slovensku bylo namontováno přes 4 000 zařízení do osobních i nákladních automobilů, ale i do zemědělských a stavebních strojů. Za tuto dobu bylo nahlášeno 260 pokusů o krádež, z nichž ani jeden nebyl úspěšný,“ vypočítává Roman Zrubák ze společnosti IRIS IDENT, která systém VAM R1 distribuuje. „Systém montáže je jedinečný pro každé vozidlo, jeho poruchovost je nulová. Výhodu představuje i nulový odběr proudu, což je důležité především při dlouhodobém odstavení vozidla, například na letišti,“ dodává Zrubák a upozorňuje, že technická způsobilost systému je schválena Ministerstvem dopravy České republiky, které vydalo také příslušné osvědčení pod číslem 3 488.

Nastartování vozidla zabezpečeného systémem VAM R1 je blokováno i při nejmodernějších způsobech krádeže. Je tedy odolné vůči použití různých čteček, dekódovacích zařízení či diagnostických přístrojů, které se používají při identifikaci blokovaných obvodů. Selhání systému nehrozí ani při výměně spínací skříňky nebo řídící jednotky motoru. Nastartování vozu je znemožněno i v případě použití nelegálního duplikátu klíče.

Samotný zabezpečovací systém je navíc dále možné rozšířit o alarmy proti krádeži či o protiúnosový systém. „Jakékoliv vozidlo můžeme zabezpečit proti neoprávněnému odtažení, naložení a krádeži kol, ale také proti otevření kapoty motoru. Dále nabízíme ochranu proti otevření zavazadlového prostoru a proti vniknutí do interiérové části vozidla. Vedle toho je možné přidat i systém zabezpečení vozidla proti násilné krádeži. Tou rozumíme únos nastartovaného, plně pojízdného automobilu například při zastavení na křižovatce,“ vysvětluje Roman Zrubák. „Montáž systému VAM R1 trvá zhruba 3-5 hodin. Čím technicky propracovanější vozidlo je, tím je montáž časově náročnější,“ uzavírá Zrubák.

Další informace o zabezpečovacím systému VAM R1 můžete získat na stránkách www.irisident.cz.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Zuzana Ožanová byl položen dotaz

Poděkováni ODS

Začal jsem manuálně pracovat v létě roku 1967, kdy mi bylo 15.let. Dnes v roce 2024, listopad musím pracovat stále. Jsem docentem na vysoké škole.Pracuji tedy 57 let. Bohužel musím! Myslíte že je to správné? Důvod je udržení alespoň průměrné životní úrovně. Děkuji za vysvětlení.

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Český rozhlas: Nejposlouchanější stanice Radiožurnál dál posiluje pozice na trhu

22:03 Český rozhlas: Nejposlouchanější stanice Radiožurnál dál posiluje pozice na trhu

Aktuální výsledky národního výzkumu poslechovosti rádií v České republice Radioprojekt za 2. a 3. kv…