Elektrické dopravní prostředky v náročných podmínkách každodenního rozvozu zásilek obstály. Za celý měsíc rozvezli kurýři více zásilek, a to především expresně, což se pozitivně promítlo také do jejich výdělku.
Hlavním cílem projektu bylo zjistit, zda se zvýší efektivita kurýrů využívajících elektrické dopravní prostředky a zároveň podpořit rozvoj ekologického městského provozu. Testovala se výdrž baterií u elektrokol i elektroskútru a také jejich spotřeba. Již po prvních pár týdnech testů bylo jasné, že kurýři na elektrokolech výrazně zrychlili rozvoz zásilek a zvládali i cesty do vzdálenějších a kopcovitějších částí Prahy. Trasy, které před tím brali pouze kurýři na motorkách.
"Příjemně mě překvapilo, že baterie vydržela celý den práce v terénu, tedy kolem 70 kilometrů. Nemusel jsem během dne hledat místo k nabíjení nebo vyměňovat baterii. Používání elektrokola mě v ničem neomezovalo, naopak přineslo mnoho výhod. Častěji jsem si bral zásilky do vzdálenějších lokalit a také jsem více rozvážel expresně," uvádí jeden z kurýrů Messenger Tomáš Libovič.
Kurýři si každý den zapisovali počty najetých kilometrů a spotřebovaných kilowatthodin. Na elektrických kolech najezdil každý kurýr po Praze 1 400 kilometrů a pro dobíjení baterií spotřeboval celkem 10kWh elektřiny. Za cenu 49 Kč [*] za měsíc se tak daleko častěji dostal na místa, kam se do té doby vydávali jen jeho kolegové na motorkách či v autech. V některých případech kurýři na elektrokolech plně pokryli trasu motorky.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: ČEZ