Před patnácti lety měl v Ostravě premiéru výpravný muzikál na ledě Romeo a Julie. Hudba Borise Urbánka, provázená básnickým perem Jaromíra Nohavici, zaujala mnoho diváků nejen u nás, ale uspěla také v zahraničí.
„Příběh Romea a Julie mě po celá ta léta nepřestával fascinovat. Toužil jsem po tom, aby se náš muzikál mohl vrátit, nejlépe do divadla. Jenže to samozřejmě znamená, že se musíme na celý příběh podívat znovu a upravit ho tak, aby odpovídal divadelnímu rytmu. Musí vzniknout vlastně zcela nový muzikál. Když ta příležitost přišla, zeptal jsem se sám sebe: ‚Máme na to chuť a odvahu? OK. Jdeme do toho!‘ Divák by ale přitom neměl mít pocit, že jsme ho připravili o písně, které jsme s Jaromírem napsali už před lety,” poznamenal hudební skladatel Boris Urbánek, duchovní otec nové podoby, která právě vzniká pro Národní divadlo moravskoslezské.
Ke spolupráci přizval režiséra a scénografa Šimona Cabana. Ten se na strukturu díla podíval zcela novýma očima. „Všichni ten příběh dobře známe. Někdy máme pocit, že ho ani nemusíme příliš podrobně vyprávět, ale právě proto a přesto jsou v něm momenty, kdy by si měl člověk uvědomit, co má renesanční člověk společného s tím současným. Doba je rychlá, uvažuje v jiných kódech a parametrech, ale ta čistota vztahu Romea a Julie a jejich společné setkání – ty jsou ryzí a prožil je každý z nás. V muzikálu samozřejmě máme nějaká pravidla, která někdy fungují téměř jako přírodní zákony. Struktura muzikálového díla je proto mnohem rafinovanější, jednotlivá témata se objevují, připomínají hlavní hrdiny či důležité situace i mimo proud vlastních písní. To všechno jsme museli do nové podoby vetknout tak, aby to diváka mělo zkrátka šanci zaujmout,” dodává k nové podobě libreta režisér Šimon Caban.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva