Nejoblíbenější barva nových aut? Celosvětově bílá

23.02.2017 18:36 | Zprávy

Bílá barva nového automobilu byla v roce 2016 již pošesté celosvětovou jedničkou. Neutrální odstíny barev si získaly přízeň tří čtvrtin kupujících nových aut, výrazné barvy netáhnou. V Česku dominovaly bílá se šedivou, stříbrná a žlutá zcela propadly. Černá byla znakem luxusu, červená sportovního srdce.

Nejoblíbenější barva nových aut? Celosvětově bílá
Foto: Hans Štembera
Popisek: Dálnice, ilustrační foto

Bílý odstín nového vozidla byl v loňském roce již pošesté za sebou celosvětovou jedničkou. Rozhodlo se pro něj 37 procent kupujících. Miláčkem byla u čínských řidičů, kde jí dalo přednost 57 procent novopečených majitelů nového automobilu. Vysoké oblibě se těšila také v ostatních asijských státech (48 %) a Africe (47 %). Naopak nejmenší podíl si získala v Severní Americe (25 %), Evropě (27 %) a Rusku (28 %), byť i zde byla barvou první volby.

Osmnáctiprocentní podíl a současně pomyslnou druhou pozici celosvětově získala barva černá. Nejčastěji se pro ni rozhodli japonští kupující (22 %), v těsném závěsu jsou Severní Amerika (21 %) a Evropa (20 %). Výraznou výjimkou byla Indie. Zde se černá nenosí, což potvrdilo to, že se pro ni rozhodla jen 3 procenta majitelů nových aut. „V Evropě byla ovšem černá barva jedničkou u kategorií osobních automobilů, které si majitelé pořizují i s ohledem na potřebu vyjádření své prestiže. U vozidel střední třídy si ji zvolilo 23, v luxusní kategorii dokonce 35 procent kupujících,“ doplňuje Roman Budský z Týmu silniční bezpečnosti.

Shodně po 11 procentech majitelů nových aut se rozhodlo pro šedivou čistříbrnou barvu. Celosvětově obliba stříbrné klesá, naopak stále více kupujících se rozhoduje pro barvu šedivou. Mezi jednotlivými regiony panují markantní rozdíly. Šedivá byla hitem v Jižní Koreji, přednost jí dalo 19 procent majitelů nových vozů. Stala se tak druhou nejoblíbenější barvou. V Evropě se pro ni rozhodlo 17 procent a v Severní Americe 16 procent automobilistů. Stříbrná byla se 31 procenty barvou první volby v Indii. Druhou příčku obsadila v Jižní Americe (24 %), Rusku (17 %) a Africe (16 %). Naopak až jako čtvrtou ji volili kupující v Evropě, Severní Americe, Číně a Jižní Koreji.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

nedostupnost bydlení

Dobrý den, mám dotaz, zda se při otázce dostupnosti bydlení zabýváte i nájemním bydlení a cenami za něj? Nebo i tím, že rostou náklady, i když už máte vlastní bydlení? A třetí dotaz. Nemyslíte, že je zapotřebí opět zpřístupnit více hypotéky na bydlení? Protože ty si může dnes dovolit jen menšina. Dě...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Český statistický úřad: Průměrná mzda vzrostla reálně o 4,2 %

22:31 Český statistický úřad: Průměrná mzda vzrostla reálně o 4,2 %

Ve 4. čtvrtletí 2024 vzrostla průměrná hrubá měsíční nominální mzda na přepočtené počty zaměstnanců …