Bílý odstín nového vozidla byl v loňském roce již pošesté za sebou celosvětovou jedničkou. Rozhodlo se pro něj 37 procent kupujících. Miláčkem byla u čínských řidičů, kde jí dalo přednost 57 procent novopečených majitelů nového automobilu. Vysoké oblibě se těšila také v ostatních asijských státech (48 %) a Africe (47 %). Naopak nejmenší podíl si získala v Severní Americe (25 %), Evropě (27 %) a Rusku (28 %), byť i zde byla barvou první volby.
Osmnáctiprocentní podíl a současně pomyslnou druhou pozici celosvětově získala barva černá. Nejčastěji se pro ni rozhodli japonští kupující (22 %), v těsném závěsu jsou Severní Amerika (21 %) a Evropa (20 %). Výraznou výjimkou byla Indie. Zde se černá nenosí, což potvrdilo to, že se pro ni rozhodla jen 3 procenta majitelů nových aut. „V Evropě byla ovšem černá barva jedničkou u kategorií osobních automobilů, které si majitelé pořizují i s ohledem na potřebu vyjádření své prestiže. U vozidel střední třídy si ji zvolilo 23, v luxusní kategorii dokonce 35 procent kupujících,“ doplňuje Roman Budský z Týmu silniční bezpečnosti.
Shodně po 11 procentech majitelů nových aut se rozhodlo pro šedivou čistříbrnou barvu. Celosvětově obliba stříbrné klesá, naopak stále více kupujících se rozhoduje pro barvu šedivou. Mezi jednotlivými regiony panují markantní rozdíly. Šedivá byla hitem v Jižní Koreji, přednost jí dalo 19 procent majitelů nových vozů. Stala se tak druhou nejoblíbenější barvou. V Evropě se pro ni rozhodlo 17 procent a v Severní Americe 16 procent automobilistů. Stříbrná byla se 31 procenty barvou první volby v Indii. Druhou příčku obsadila v Jižní Americe (24 %), Rusku (17 %) a Africe (16 %). Naopak až jako čtvrtou ji volili kupující v Evropě, Severní Americe, Číně a Jižní Koreji.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva