Nová tatranská zubačka bude brzdit díky DAKO-CZ

10.06.2019 14:18 | Zprávy

Společnost DAKO-CZ získala zajímavý kontrakt od firmy Stadler Rail v Bussnangu, švýcarského výrobce kolejových vozidel. Dodá brzdové komponenty pro pět třívozových souprav pro Železničnou spoločnosť Slovensko. Tyto soupravy nahradí stávající na legendární zubačce, trase, která spojuje Tatranskou Štrbu se Štrbským Plesem. Současné vozy na zubačce jsou v provozu již přes padesát let.

Nová tatranská zubačka bude brzdit díky DAKO-CZ
Foto: dako-cz.cz
Popisek: DAKO-CZ

DAKO-CZ pro soupravy zubačky dodá do února roku 2020 brzdové panely, panel hlavního vedení, moduly protismyku, kohouty pro odvětrání hlavního potrubí, kohouty s aretací. Nové třívozové soupravy budou mít elektrický i dieselový pohon a budou dosahovat maximální rychlosti 80 km/h. Budou přizpůsobené k dopravě na tatranské ozubnicové trati. V zimě například budou moci pohánět sněhovou frézu.

„Zakázku vnímáme ve společnosti DAKO-CZ jako velmi prestižní. Dokládá, že naše brzdové systémy a komponenty jsou schopné spolehlivě pracovat i v náročných podmínkách. Zároveň má tato zakázka symbolickou cenu i pro mě, protože z Popradu pocházím a mám tam stále trvalé bydliště. Proto mě velmi těší, že naše zubačka bude mít brzdy právě od DAKO-CZ,“ říká Dagmar Matúšová, generální ředitelka společnosti DAKO-CZ.

Ozubnicová železnice spojující Štrbu a Štrbské Pleso byla poprvé spuštěna již v roce 1897 a fungovala do roku 1933. Její provoz byl následně po téměř čtyřicetileté přestávce obnoven v únoru roku 1969 v souvislosti s Mistrovstvím světa v klasickém lyžování v roce 1970. Soupravy z roku 1969 jsou na trase zubačky v provozu dodnes.

Nové soupravy s brzdovými komponenty od DAKO-CZ je nahradí nejpozději v roce 2022. Reprezentují moderní generaci nízkopodlažních jednotek typu GTW, speciálně upravených pro kombinovaný ozubnicově-adhezní provoz a používají se již ve Francii a ve Švýcarsku. Každá z nových jednotek nabídne 91 míst k sezení, dvě místa pro invalidní vozíky, multifunkční části pro kola a dětské kočárky. Vozidla budou vybavena wifi systémem pro cestující, klimatizací, moderním informačním systémem a video-systémem, jakož i zařízením na počítání cestujících.

Společnost DAKO-CZ je předním výrobcem pneumatických, elektromechanických a hydraulických brzdových systémů pro kolejová vozidla s více jak 200letou tradicí. Firma s plánovaným ročním obratem kolem 40 milionů eur (což je jedna miliarda českých korun), na kterém se ze 70 % podílí zahraniční zakázky, sídlí v Třemošnici ve východních Čechách. Většinovým vlastníkem společnosti je společnost CZECHOSLOVAK GROUP a.s. Druhým akcionářem je společnost Tatravagónka a.s. Poprad, nejvýznamnější výrobce nákladních železničních vozů a podvozků v Evropě.
DAKO-CZ dodává brzdové systémy a komponenty pro nákladní a osobní vozy, příměstské jednotky, lokomotivy, vozy metra i tramvaje. Kolejová vozidla s brzdami DAKO je možné vidět nejen v Evropě, ale také v Číně, Indii, Malajsii, Indonésii či Alžírsku, kde společnost spolupracuje se světovými výrobci kolejových vozidel a provozovateli kolejové dopravy.
Společnost má vlastní vývoj, disponuje moderní zkušební laboratoří a konstrukčním pracovištěm.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Mgr. Jana Zwyrtek Hamplová byl položen dotaz

očkování

Dobrý den, chápu vás správně, že si myslíte, že za nárůstem předčasných a náhlých úmrtí je očkování? Proti čemu přesně? Proti covidu nebo i něčemu dalšímu?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Lesy ČR: Vichřice loni poškodila na Jablunkovsku desítky tisíc stromů. A dnes je tam?

22:28 Lesy ČR: Vichřice loni poškodila na Jablunkovsku desítky tisíc stromů. A dnes je tam?

Porosty v Mostech u Jablunkova loni poškodila vichřice. Vznikla desetihektarová holá plocha. Lesy ČR…