DAKO-CZ pro soupravy zubačky dodá do února roku 2020 brzdové panely, panel hlavního vedení, moduly protismyku, kohouty pro odvětrání hlavního potrubí, kohouty s aretací. Nové třívozové soupravy budou mít elektrický i dieselový pohon a budou dosahovat maximální rychlosti 80 km/h. Budou přizpůsobené k dopravě na tatranské ozubnicové trati. V zimě například budou moci pohánět sněhovou frézu.
„Zakázku vnímáme ve společnosti DAKO-CZ jako velmi prestižní. Dokládá, že naše brzdové systémy a komponenty jsou schopné spolehlivě pracovat i v náročných podmínkách. Zároveň má tato zakázka symbolickou cenu i pro mě, protože z Popradu pocházím a mám tam stále trvalé bydliště. Proto mě velmi těší, že naše zubačka bude mít brzdy právě od DAKO-CZ,“ říká Dagmar Matúšová, generální ředitelka společnosti DAKO-CZ.
Ozubnicová železnice spojující Štrbu a Štrbské Pleso byla poprvé spuštěna již v roce 1897 a fungovala do roku 1933. Její provoz byl následně po téměř čtyřicetileté přestávce obnoven v únoru roku 1969 v souvislosti s Mistrovstvím světa v klasickém lyžování v roce 1970. Soupravy z roku 1969 jsou na trase zubačky v provozu dodnes.
Nové soupravy s brzdovými komponenty od DAKO-CZ je nahradí nejpozději v roce 2022. Reprezentují moderní generaci nízkopodlažních jednotek typu GTW, speciálně upravených pro kombinovaný ozubnicově-adhezní provoz a používají se již ve Francii a ve Švýcarsku. Každá z nových jednotek nabídne 91 míst k sezení, dvě místa pro invalidní vozíky, multifunkční části pro kola a dětské kočárky. Vozidla budou vybavena wifi systémem pro cestující, klimatizací, moderním informačním systémem a video-systémem, jakož i zařízením na počítání cestujících.
Společnost DAKO-CZ je předním výrobcem pneumatických, elektromechanických a hydraulických brzdových systémů pro kolejová vozidla s více jak 200letou tradicí. Firma s plánovaným ročním obratem kolem 40 milionů eur (což je jedna miliarda českých korun), na kterém se ze 70 % podílí zahraniční zakázky, sídlí v Třemošnici ve východních Čechách. Většinovým vlastníkem společnosti je společnost CZECHOSLOVAK GROUP a.s. Druhým akcionářem je společnost Tatravagónka a.s. Poprad, nejvýznamnější výrobce nákladních železničních vozů a podvozků v Evropě.
DAKO-CZ dodává brzdové systémy a komponenty pro nákladní a osobní vozy, příměstské jednotky, lokomotivy, vozy metra i tramvaje. Kolejová vozidla s brzdami DAKO je možné vidět nejen v Evropě, ale také v Číně, Indii, Malajsii, Indonésii či Alžírsku, kde společnost spolupracuje se světovými výrobci kolejových vozidel a provozovateli kolejové dopravy.
Společnost má vlastní vývoj, disponuje moderní zkušební laboratoří a konstrukčním pracovištěm.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva